Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 25 juli 2019

Bloghop nieuwe Noor collectie.

Hallo bloglezers.

Wat leuk dat jullie weer naar onze bloghop komen kijken.
De bloghop waarbij het Noor design team weer laat zien
wat we met de nieuwe collectie gemaakt hebben.

Deze keer ben ik met het mooie kerstpapier aan de gang gegaan
en hierbij heb ik de leuke stans van de Sparren gebruikt.



Met deze materialen heb ik een label gemaakt.
Labels zijn altijd leuk om te geven bij een kerstcadeautje. 
Het maakt het cadeau net iets specialer. 


Mocht je ook zoiets willen maken, hieronder zal ik m.b.v. foto's laten zien hoe ik dit gedaan heb.


Van aquarelpapier heb ik een label gesneden.
Hier heb ik een paar stukjes gescheurd papier op geplakt.
Door dit vast te plakken met Mod Podge, kun je er daarna nog met inkt overheen gaan.


Met een paletmes heb ik gesso gesmeerd over de label.
Dat heb ik niet al te netjes gedaan omdat er dan wat structuur ontstaat.
Ook heb ik dit niet te dik gedaan want ik wilde nog wat terug kunnen zien van het papier.


De volgende stap was met structuurpasta van Dutch Doobadoo en de steentjes mask (6002-0834)
structuur op de label aanbrengen.



Met Distress Stain heb ik de label gekleurd.
Door er af en toe wat water op te sprayen, gaat de inkt mooi lopen.
Vanwege deze nattigheid heb ik als basis een label van aquarelpapier gemaakt.



Met een Stabilo ALL potlood heb ik de randen van de label geaccentueerd.
Ook heb ik de randen van het kerstpapier met dit potlood aangezet.
Door er na het tekenen van de lijnen overheen te gaan met een natte vinger,
krijg je een vage zwarte rand.
Mocht je geen zwarte Stabilo ALL potlood hebben, dan kun je hiervoor ook een
zwart aquarelpotlood of Neocolor II krijt gebruiken.



De volgende stap was het stansen van de bomen.
Ik heb hier eerst een dikke kliederlaag structuurpasta op gesmeerd.
Omdat de structuurpasta niet zo wit is als gesso, heb ik er daarna gesso over gesmeerd. Toen heb ik ook de steeltjes van de bomen geverfd met gesso.
Terwijl de gesso nog nat was, heb ik er wat frantage op gestrooid en dit mee verhit.
Zo ontstaat er een subtiel goud glittertje op de boompjes.


De witte spatten op deze label zijn met gesso gemaakt.
Het tekststrookje Merry Christmas heb ik geknipt uit een strookje teksten
dat onderaan een van de bladeren zit. Dit heb ik verhoogd opgeplakt.


En dan twijfel ik altijd, zal ik er een lintje aan vast maken of niet?


Zoals jullie zien is het met lintje geworden.

Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop.
Voor nog meer inspiratie kun je nu door hoppen naar 


Mocht je kans willen maken op de fantastische prijs,
vergeet dan niet om je reactie onderaan dit bericht achter te laten.
Bedankt weer voor je bezoek aan deze bloghop.

Groeten Hanny.


22 opmerkingen:

sabine nijhoff-schepers zei

Wat een gave tag zeg!
Leuk om zo de veelzijdigheid van deze gave collectie te zien!
Groetjes sabine

Freubelpretmetantoinet.blogspot.com zei

Een echte Hanny. Super gaaf

Aartje zei

Scheuren in nieuw mooi papier durf ik nooit (knippen en snijden eigenlijk ook niet (lol), maar wat is het resultaat prachtig. Mooi dat je ons meeneemt in hoe je dit mooie label gemaakt hebt.
Groeten, Aartje

Betina zei

supermooie tag geworden! En bijzonder fijn om 't zo met de foto's en uitleg te zien, doe je toch weer ideetjes op voor jezelf ....... thanx!

Nicky zei

Wauw prachtig, nieuwe materialen tegen gekomen. Merci voor de inspiratie.
Groetjes Nicky

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Weer heel wat anders maar ook zo mooi! Groetjes Betha

Miriam's creablog zei

gaaf gemaakt. en super duidelijk je uitleg 👍🏻. Dank je wel Gr. Miriam

Elle-Jeanne zei

Wow, wat mooi deze tag,Hanny.
Dank je wel ,voor je uitleg.
Super gedaan, met de nieuwe hobby spulletjes.
Groetjes, Elle-jeanne

Petra zei

Wat een mooie achtergrond heb je gemaakt op het label en de boompjes zijn ook leuk zo. groetjes Petra

Carla zei

Heel anders dan bij de andere dames, maar zeker niet mínder mooi.

Hermien zei

Wauw je label is gewoon een klein kunstwerk, prachtig gemaakt.

groetjes Hermien

Amelie zei

Goede keuze hoor dat lintje. Wat een knap label!

Jolanda hilderink zei

Super label en vind de boompjes echt top

Valery zei

'Een echte Hanny', zoals ik laatst een medecursist tijdens de workshop hoorde zeggen dat jouw stijl zo herkenbaar is. Gaaf hoe die boompjes zo zijn geworden
En de twijfel van wel of geen lintje klinkt herkenbaar. Hihi!

GerJanne zei

Hoi Hanny,
ik vind je tag helemaal geweldig!! Wat heb je dit mooi gemaakt! EN dank je wel voor de duidelijke uitleg! En met foto's heel fijn voor zo'n visueel ingesteld iemand als ik!

Lucky L. zei

Heel anders dan bij de andere dames, heel apart en heel mooi geslaagd! Knappe creatie! Ik vind hem helemaal af met het lintje!
Bedankt voor de duidelijke uitleg met de foto's.
Groetjes Ingrid

Chantal zei

Wat een schitterend label, en heel mooi die uitleg erbij. Top kleuren.
Groetjes, Chantal S

Miet B zei

Wat een geweldig mooi label en ook nog in mijn favoriete kleuren. Bedankt voor de uitvoerige uitleg en tips
Groetjes Miet

Hanny M. zei

Gave tag, leuk al die technieken

Eri zei

Wat een prachtig label, en laat dat je laat zien hoe je het gemaakt hebt!
Groetjes, Eri

Gina zei

Prachtig mixed media label en heel lief van je met die stap voor stap foto's erbij ! Heel mooie Nordiclijn. Met jouw tutorial wil ik ook eens aan de slag ! Groetjes, Gina

Freubelmina zei

Respect dat je met zulk kliederwerk zo’n mooi resultaat hebt gekregen Hanny!
Fijn weekend en lieve freubelgroetjes, Wilma xx