Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 27 februari 2008

Tim Holtz. The inkingKING





Afgelopen zaterdag zijn Carla, Marieke, Nella en ik bij een demonstratie van Tim Holtz bij Scrappen doe je zo geweest.
Het is onvoorstelbaar als je ziet wat Tim met inkt, stempels en een stukje papier kan doen.
Tijdens de demonstratie heeft hij ontzettend veel uitgelegd en voor gedaan hoe je de Ranger produkten gebruiken kunt.
Deze man werkt zeer inspirerend, je handen jeuken om zelf aan de gang te gaan. Volgens mij geniet hij er zelf ook enorm van om te zien wat er uit zijn handen komt.
Na afloop mochten we met Tim op de foto.

Mijn vraag aan hem was: "How crazy can we get you?"
"Pretty crazy"
was zijn antwoord.

Maar toen hij hoorde dat wij vieren onze armen uit wilden strekken en dat hij er dan bovenop zou gaan liggen, durfde hij het niet aan. Hij zou te zwaar voor ons zijn.
Wat wij weer niet in de gaten hadden, is dat hij zijn tong uitstak op de eerste foto. Gelukkig heeft Dennis nog wat meer foto's gemaakt. Hier zijn 2 van de foto's die Dennis gemaakt heeft.
Mocht Tim inderdaad naar Ede komen om een workshop te geven, dan wil ik hier zeker bij zijn.


En dan nog even wat tips die Tim ons meegaf:
Als je gaat heat embossen, leg dan je papier niet plat op tafel, maar houdt het papier zelf vast. Het heat embossen gaat dan sneller en je papier gaat niet zo krullen.

Om een afdruk van je stempel te maken kun je de stempel ook met acrylverf insmeren.

Als je een stempelafdruk met de verf van paintdabbers gemaakt hebt, kun je er gewoon met distressinkt overheen gaan om het papier te kleuren.
Met een stukje van een keukenrol wrijf je later de inkt weer van de stempelafdruk af want de paintdabber neemt geen verf op (zie 2e foto).
Nu heb ik zelf geen paintdabbers, maar wel de verf van MM. Hier gaat het ook goed mee. De verf kleurt echter wel iets, maar het effect is erg mooi.

Je krijgt een mooi effect als je met je distress stempelkussen een afdruk op je craftsheet maakt. Gebruik dan meerdere kleuren. Spuit er wat water op en haal er je label doorheen.

Als je iets met alcoholinkt bewerkt hebt en je wilt er een stempelafdruk op maken, gebruik dan een watervaste inkt.

Tim bewaart zijn stempelkussens niet op de kop. Hij maakt zijn stempels gewoon met een beetje water schoon. Hij vindt het niet erg dat zijn stempels nog smerig er uitzien, als ze tenminste maar niet meer afgeven.

3 opmerkingen:

Caroline van Scrap2be zei

MafMafMaf! En wat een goede titel heb je gekozen! Groetjes, Caroline

Anoniem zei

Wat zal dat leuk geweest zijn bij Tim en bedankt voor de tips die je neerzet, daar heb ik best wat aan.

Anoniem zei

Gave foto's!

Gave dag!!!