Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 9 juli 2020

Bloghop met de nieuwe DDBD mixed media collectie juli 2020.

Hallo bloglezers.

Ook deze maand ligt er weer een toffe collectie van DDBD in de winkels.
Hier worden jullie vast net zo blij van als ik.


In deze bloghop willen we jullie weer de creaties laten zien die ons Design Team
gemaakt heeft met deze nieuwe collectie.
Wij hebben al weer een heerlijke tijd gehad bij het maken van onze creaties.


Deze Art Journal pagina heb ik voor deze bloghop gemaakt.

In dit blogbericht zal ik met stappenfoto's laten zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Voor de basis van deze pagina heb ik de nieuwe mask en een gelli plate gebruikt.
Hiervoor heb ik 2 afdrukken naast elkaar gemaakt met een kleine rechthoekige gelli plate.
De afdruk is met oxide inkt gemaakt.
De vlekken die je op deze pagina ziet kun je heel gemakkelijk maken door met je
stempelkussen van de oxide inkt een afdruk op een stukje plastic te maken,
hier wat water bij te sprayen en vervolgens een afdruk hiermee op je papier te maken.
Zo simpel, maar met zo'n mooi resultaat vind ik.


Vervolgens heb ik de andere nieuwe mask met de letters en cijfers gebruikt in combinatie
met oxide inkt en een blending tool.
Dit gaf dit effect.

Je kunt deze mask in zijn geheel gebruiken zoals ik hier gedaan heb.
Je kunt ook de stroken cijfers en letters los van elkaar knippen.
Ik heb besloten deze mask zo te gaan gebruiken en niet de stroken los te knippen.
 Als ik de stroken los wil gebruiken, dan plak ik de rest van de mask wel af
met een stuk schilderstape.

En toen ben ik in mijn stash-la op zoek gegaan naar dingen die hierin zaten en dezelfde kleur
hadden als ik voor mijn pagina gebruikt heb. Ik heb zo'n heerlijk gevulde la hiervoor....
Daar kwam ik wat stempelafdrukken tegen en een plaatje van een kwast.
Omdat ik de pagina nog te weinig contrast vond hebben, heb ik maar weer eens
mijn washitape voorraad erbij gepakt.


Stukjes van het nieuwe Paper Art gescheurd en gekleurd.


Een tekstlabel van het nieuwe Paper Art gebruikt.


En zo is deze pagina uit mijn handen gekomen.
Links onderin zie je de tekst 'creativity'  staan. Dit is een stukje washitape.
Het andere tekststrookje komt van het leuke stickervel van DDBD dat al eerder uitgekomen is.


Dit was mijn bijdrage voor de bloghop.

Voor nog meer ideeën kun je nu doorhoppen naar het blog van


Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om vandaag hieronder een reactie achter te laten.

Veel plezier verder met de bloghop.
Leuk dat je weer kwam kijken.

Groeten Hanny.

8 opmerkingen:

Elly zei

Echt heel mooi gedaan!
Kleurencombi ook super.
Groetjes Elly

Elle-Jeanne zei

Wat een mooi art journaal heb je gemaakt.
Ben helemaal weg van deze kleuren.
Groetjes Elle-jeanne

piwee zei

Leuke pagina heb je gemaakt

Betina zei

heerlijke kleurrijke pagina geworden, geeft een lekker zomers gevoel

Miriam's creablog zei

enorm mooi en weer duidelijk met de foto tutorial erbij.

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige pagina's! Groetjes Betha

tine zei

Dag Hanny,
wij hebben elkaar al eens ontmoet bij een workshop en heb dankzij jou veel bijgeleerd.
wat zijn er opnieuw veel prachtige producten bij gekomen en je stapsgewijze foto's leren ons weer bijzonder veel bij hoe we deze producten kunnen gebruiken.
Bedankt voor deze inspiratie en de uitleg!
Groetjes
Tine

Rosina zei

Prachtig is deze Art Journal pagina Hanny prachtige kleurencombinatie en zeker met die duidelijke foto uitleg erbij krijg ik wel heel veel zin om hiermee aan de slag te gaan!!
lieve groetjes Rosina