Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 2 augustus 2020

Bloghop nieuwe Noor! Design collectie.

Hallo bloglezers.

Vandaag willen wij, het designteam van Noor! Design, jullie de nieuwe collectie laten zien.
Daarom zijn we weer allemaal naar onze hobbyplekken gegaan en heerlijk
aan het freubelen geweest.
En wat we met de nieuwe collectie gemaakt hebben, is weer zeer divers.
In deze bloghop laten we jullie onze creaties zien.


Voor deze bloghop ben ik aan de gang gegaan met het nieuwe papier, Design Paper
Silver Bells. Dit is 200 grams papier van een mooie kwaliteit.
Ik vind de combinatie blauw en bruin altijd erg mooi, dus ik ben blij met deze papierset.

Ook heb ik de rand met sterren gebruikt bij mijn creatie.


Hiermee heb ik een kerstkaart gemaakt.
Geen ingewikkelde kaart, maar een gemakkelijk te maken kaart.





De sterren heb ik gestanst uit aquarelpapier dat ik met aquarelverf gekleurd heb.
Een deel hiervan heb ik met wat meer vlekken geverfd, een deel wat vloeiender.
Uiteindelijk had ik te veel sterrenborders, dus voor een volgende kaart heb ik nog wat liggen.


Dit is wat ik voor mijn kaart gebruikt heb.
Een restje vellum, een craft kaart, mijn vel aquarelpapier en een stukje van het papier
van de papierset Silver Bells. het strookje aquarelpapier dat ik na het stansen van de
sterrenborders over gehouden heb, heb ik op mijn kaart terug laten komen.
De stans heeft een dubbele rechte rand. Omdat dit minder mooi uitkwam toen
ik de borders in elkaar schoof, heb ik er de onderste rechte rand vanaf geknipt.


Achter iedere border heb ik een strookje vellum geplakt.
Door de borders trapsgewijs op te plakken en alleen op een randje aan de onderkant wat
lijm te doen, kon ik de cijfers er tussen schuiven en staan de sterren niet zo statisch.

De sterren die uit de borderstans kwamen, heb ik los op mijn kaart gebruikt.


Dit was mijn bijdrage voor deze bloghop.
Voor nog meer inspiratie kun je nu doorhoppen naar de blog van:


Wil je kans maken op de leuke prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om vandaag je reactie onder dit blogbericht achter te laten.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Veel plezier met de verdere bloghop.

Groeten Hanny.

15 opmerkingen:

Elly zei

Super leuk gedaan! Mooie creatie.
groetjes Elly

Josee Heylen zei

Hoe kom je op het idee, super leuk gedaan

brigitte_vroegop zei

Ook deze kaart is super..., echt een heel mooi idee.
Groetjes Brigitte

Caroline zei

O wow, wat een prachtig geheel en wat leuk om de sterrenrand zo uit je zelfgemaakte achtergrond te stansen! Leuk idee, dank je wel!
Groetjes Caroline

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi en zoals je de sterrenrand hebt bewerkt, geweldig! Groetjes Betha

Lucky L. zei

Wat een leuk idee met die sterrenranden! Helemaal iets anders maar toch heel mooi!
Groetjes Ingrid V.M.

Jacqueline zei

een hele andere kaart, maar wel heel mooi gedaan.
groetjes Jacqueline

Bianca Werkhoven zei

Super tof zeg

Antonette Groenendijk zei

Heel apart zo, met de sterrenrand.

roelie zei

Super gaaf op deze manier de sterre rand hanny

Aartje zei

Wow wat een gave verwerking van die mooie sterrenstans. Geweldig!
Groeten, Aartje

Jesken zei

Prachtig! Ikzelf heb nog nooit met aquarel op een kaart gewerkt maar als ik deze zie denk ik dat ik er mij ook maar eens moet aan wagen.

Engelchen zei

Prachtig kaartje. Zo mooi, die sterrenrand.

Elly zei

Wat een mooi kaart is dit ook weer. Zo gaaf allemaal

Anita Wiegers zei

Whoop whoop wat een gezellige moderne creatie
Erg feestelijk en mooie spulletjes en kleuren