Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 17 september 2020

Bloghop nieuwe Noor! Design collectie.

 Hallo bloglezers.

Vandaag staat hier een bloghopbericht omdat er weer nieuwe Noor! Design materialen uitgekomen zijn:

Deze nieuwe collectie staat in het teken van Kerst.
Er zijn nieuwe stansen en er is nieuw papier uitgekomen.
Voor dit bloghopbericht heb ik een aantal creaties met het nieuwe
Paper Bloc Warm & Cozy (6011/0655) gemaakt.
Deze set bevat 12 Sheets van A4 formaat.
Het papier is dubbelzijdig gekleurd. Ieder vel zit 3x in de set.
Ook heb ik de labelvellen van deze serie gebruikt (6011/0426).
Deze set bevat 4 A4 vellen. Omdat de kleuren van beide sets papier overeenkomen,
is het erg gemakkelijk om deze sets bij elkaar te gebruiken.


Het is altijd fijn om een voorraad labels en kerstkaarten te hebben liggen zodat ik dit niet
op het laatste moment nog moet gaan maken.


Voor de achtergrond van de kaart heb ik met een brayer oxide inkt uitgerold op het papier.


Hierna heb ik met een mask, blending tool en oxide inkt een patroon op dit papier aangebracht.


Van het papier heb ik wat strookjes gescheurd. De sneeuwman en het label komen uit de set
met labelvellen. Altijd gemakkelijk om dit te kunnen combineren.
De stans van de dennentakjes (6002/1509) is erg leuk om te gebruiken.
En wat mij betreft mogen die takjes ook best
blauw zijn zoals hier op de kaart.



Naast deze kaart heb ik ook nog 2 labels gemaakt.
De achtergrond van de labels heb ik eenvoudig gehouden.



Met het inktkussen van de oxide inkt heb ik een afdruk op mijn craftsheet gemaakt,
Hier heb ik wat water bij gesprayed en het papier hierin gedept.
Op deze achtergrond heb ik stempelafdrukken gemaakt.



Op deze laatste label heb ik de stempel set Silent Night (6410/0537) gebruikt.
Met de labelset en het papier is het maken van deze labels snel gebeurd.


De sneeuwsterren op deze kaart en labels zijn gemaakt met de stansset Silent Night Ice Crystals (6002/1120).


Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop.

Vanaf  hier kun je door hoppen naar de laatste blog van deze bloghop.
Monique Haarhuis laat jullie ook zien wat voor leuks je nog meer
met deze nieuwe collectie kunt maken.

Bedankt weer voor je bezoek aan mijn blog.
Tot een volgende keer, groeten Hanny. 

7 opmerkingen:

Elly zei

Wat een mooie set kaarten heb je gemaakt!
Krijg weer zin om te gaan kliederen.
Groetjes Elly

Diny zei

Mooi die kaarten
Leuk om te zien

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg mooi en designpapier is super! Groetjes Betha

Dora zei

Prachtige creaties, echt mooi dat stans- knip- en plakwerk. Alles past.
Zien er prachtig uit.

Angela elshout zei

Ook weer een fijne uitleg hoe deze kaart gemaakt is echt super.

Groet angela

Jacqueline zei

Wat een leuke techniek heb je voor je kaarten gebruikt, heel mooi.
groetjes Jacqueline

Valerija zei

So wonderful tags. Love them all!
Valerija xx