Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 3 juli 2022

Een steampunk vis.

Hallo allemaal.

Bij de nieuwe Sea collectie van Pronty zijn ook MDF vissen verkrijgbaar. Deze vissen zijn leuk om te verwerken en om dan ergens neer te zetten, aan een cadeau te hangen, op een canvas te verwerken, om er een mobiel mee te maken enz. Dat laatste is mijn plan, maar helaas heb ik nog niet voldoende tijd gehad om in deze stijl meer dan deze ene steampunk vis te maken. Hij moet dus nog even op zijn vriendjes wachten.


In dit bericht wil ik jullie weer m.b.v. foto's laten zien hoe ik deze vis gemaakt heb.


Deze MDF vissen worden per 10 stuks geleverd (art.nr. 460.483.008).
Je kunt er dus een mooie school vissen mee maken.


Ik ben begonnen met 2 van de vissen in de gesso te zetten. De onderste vis (waarbij de gesso slordig is aangebracht) is de basis voor deze steampunk vis geworden.

Ook het chipboard met de tandwielen heb ik in de gesso gezet. De gesso is niet egaal aangebracht omdat dit een mooie ondergrond vormt voor de latere verflagen.


Dit chipboard is van de steampunk collectie van Pronty (art. nr. 492.010.021).


Toen de gesso droog was, heb ik de tandwielen geverfd met watercolors.


Hierna heb ik over de nog natte verf embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
Omdat dit effect zo gaaf is, doe ik dit vaker.


Ook de vis heb ik met de watercolors geverfd. Hierna heb ik hier en daar nog wat koperverf aangebracht. 


De tandwielen heb ik op de vis geplakt. Ook heb ik hier nog wat losse tandwielen bij gebruikt waarbij ik ook een splitpen door het chipboard gehaald heb (niet door het MDF). Het wiebeloog is denk ik inmiddels al wel een jaar of 20 oud. Het was inmiddels wat gelig geworden en daarom helemaal passend bij deze vis.


Ik miste nog wat kleine accenten en ben daarom eens mijn kasten ingedoken om te kijken wat daar lag om hiervoor te kunnen gebruiken.
Daar vond ik deze kleine kraaltjes. Die heb ik met de Dutch Doobadoo lijmpen gelijmd. 


Deze lijm droogt transparant op, dus als je iets te veel lijm gebruikt hebt, is dat geen probleem.
Ook vond ik nog langwerpige kraaltjes. Die heb ik ook op de vis geplakt.


Toen zocht ik nog een accent voor op de staart.
Hiervoor heb ik van die hobby meeldraden voor een bloem gebruikt die ik in de goede kleur geverfd heb. Deze meeldraden heb ik ook vast geplakt.


Hier nog een close-up van de kop van de vis. Met het vergeelde oog dat ik een tijdje geleden al weg wilde gooien maar dit uiteindelijk niet gedaan heb .......


Binnenkort wil ik er nog een paar vissen in deze steampunk stijl bij gaan maken en er dan een mobiel mee maken. Maar dan moet ik eerst even op zoek gaan naar een potje tijd.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van het creatief bezig zijn.

Groeten Hanny. 

Geen opmerkingen: