Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 3 oktober 2022

Een project Life pagina.

Hallo allemaal.

Pronty Crafts heeft de collectie Rainbow and Cactus uitgebracht, materialen die zo ontzettend leuk zijn om te gebruiken.


Het papier uit deze collectie, de papieren embellishments, stickers en het chipboard heb ik gebruikt bij het maken van een Project Life pagina.
Bij een project life pagina werk je in pockets. Voor het maken van de foto heb ik mijn pagina even op de pockets gelegd omdat je anders erg de schittering van het plastic ziet.


Deze bewerkte foto ligt nu al een lange tijd in een schoenendoos, te wachten totdat ik er wat mee ging doen.
De combinatie van dit papier en bewerkte foto is zo gaaf, dat ik eindelijk deze foto een verdiende plaats heb kunnen geven.

In dit bericht laat ik jullie weer wat meer zien over hoe ik deze pagina gemaakt heb.

Eerst heb ik het papier op het formaat van de pockets gesneden.
Hierbij heb ik er bij de bovenste rij papier op gelet dat het patroon doorliep in de verschillende pockets.
Omdat ik bij het papier in de grote pocket het papier van de bovenste strook van deze project life pagina terug wilde laten komen, heb ik een strook van dit zelfde papier gescheurd en erbij geplakt in deze pocket.

Deze papiersets zijn 21 x 21 cm, dubbelzijdig gekleurd (art.nr. 471.201.005).

Hierna heb ik het chipboard (492 001 034 Chipboard Objects Rainbow and cactus A5) bewerkt met gesso. Ik bewerk gewoon het gehele "vel" chipboard in een keer met de gesso. Dit doe ik niet al te netjes, want juist door niet overal evenveel gesso aan te brengen krijg je van die mooie verschillen in de kleur die je later aanbrengt.


Sorry ik heb geen foto genomen van het vel dat met gesso bewerkt is.
Nadat de gesso droog was, heb ik het chipboard met watercolor verf  geverfd.
In de nog natte verf heb ik embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
In de zon heb ik goud embossingpoeder gebruikt. Bij de wolkjes heb ik blauw embossingpoeder gebruikt.



De chipboard zon heb ik gebruikt in een cluster met de papieren embellishments (art.nr. 472.700.013) uit deze set.
De randen van deze papieren embellishments heb ik met mijn schaar iets geragd omdat ik dit een leuk effect vind geven.


De chipboard wolkjes komen terug op de pockets bovenin. Voor deze pockets heb ik ook nog een regenboog en een chipboard frame gebruikt. Bij mijn pagina heb ik het papier in de pocket geschoven en de wolk, regenboog en het frame op de pockets geplakt.


De tekst onder de foto is afkomstig uit de sticker quotes (art.nr. 491.100.021) van deze collectie.
een tekst die fantastisch goed bij deze foto past.

Dit was wat meer uitleg over het maken van deze pagina.
Leuk dat je weer even hier kwam kijken.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: