Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 3 december 2022

Creaties aan een tak.

Goedemorgen iedereen.

December is de maand waarin de huizen extra versierd worden.
Het Pronty Design Team doet daar graag aan mee.
Wij hebben daarom naar takken gezocht die we sfeervol willen gaan versieren.

Komende maand laten we op de Facebookpagina van Pronty Crafts and Friends op diverse dagen een uitwerking zien waardoor de tak steeds iets sfeervoller wordt.

Sommige designteamleden hebben hierbij gekozen voor het thema winter, anderen hebben ook kerstobjecten aan hun tak toegevoegd.

Alles bij elkaar gaat het volgens mij een tak worden waar je met plezier van kunt genieten.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de verschillende creaties te maken en deze op diverse plaatsen in huis op te gaan hangen.
Dan heb je overal een beetje Kerst of winter in huis.


De eerste creatie die bij mij aan de tak gehangen gaat worden is deze slinger met de tekst winter.
In eerste instantie had ik de letters onder elkaar gehangen omdat ik dit leuker vond.
Omdat de letters hierbij gingen draaien en je dan de achterkant van de letters in spiegelbeeld krijgt te zien, heb ik de letters toch maar naast elkaar aan een touw geplakt.


De letters die ik hiervoor gebruikt heb, zijn de letters van het Pronty Crafts Alphabet Children
(art.nr. 470.803.089). 


Hiervoor heb ik het stencil op het papier gelegd en met Distress inkt en een blending tool de letters hier en daar een blauwe kleur gegeven. Vervolgens heb ik met een zwarte fijnschrijver de vorm van de letters over genomen en daarna met een klein randje uitgeknipt.
Op deze letters heb ik teksten en cijferreeksen gestempeld.



Ook heb ik er kleine sterretjes en stipjes op gestempeld. Hierna heb ik de letters op craft cardstock geplakt en nogmaals met een randje uitgeknipt.



De sneeuwster onderaan de slinger is een sneeuwster uit de Pronty Crafts chipboard set Snowflakes (art.nr. 492.001.019). Deze sneeuwster heb ik eerst bewerkt met witte gesso en daarna geverfd met een snow chrystal pen.
De letters zijn verbonden met een stukje zwart/wit touw.


Mijn eerste creatie hangt aan de tak.
Ik ben benieuwd wie er mee gaat doen.

In ieder geval wens ik iedereen een gezellige december maand!

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: