Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 29 januari 2023

Een nieuwe Dutch Doobadoo collectie.

Hallo bloglezers.

Er is weer een nieuwe Dutch Doobadoo collectie verkrijgbaar.


In deze collectie zit een mask met boomstammen. Deze mask heb ik gebruikt bij het maken van mijn art journal pagina's.


In dit blogbericht laat ik zien hoe ik deze pagina's gemaakt heb.


Zoals je ziet heb ik deze mask over dwars op het papier gebruikt. Ik heb de mask op mijn aquarelpapier gelegd en omdat ik het bomenpatroon alleen in het midden van mijn papier wilde gebruiken, heb ik buiten de mask eerst met een oliekrijtje horizontale lijnen op mijn papier getekend met hier en daar een verticaal streepje om de horizontale lijnen op het papier ook aan de randen terug te laten komen.
Hierna heb ik met wat resist spray gespetterd. Je ziet in het eindresultaat nog wel iets van deze resist spetters terug. Maar dit is niet zo veel als ik verwacht had.


Met een blending tool en watervaste stempelinkt heb ik wat rode inkt op het papier aangebracht.


Met Oxide Sprays heb ik over de masks heen gesprayed. Hierbij leg ik mijn papier altijd en een doos zodat de spetters niet in het rond vliegen. Zoals je ziet krijgt die doos steeds meer kleur.


Hierna heb ik de mask van het papier gehaald. De lijnen met het oliekrijt zijn nog licht waarneembaar.
Omdat de mask nog onder de inkt zat, heb ik hiermee ook nog een afdruk gemaakt op een ander stuk aquarelpapier om dit later ook nog te kunnen gebruiken. De rode stempelinkt die ik eerder gebruikt heb, is nog nauwelijks te zien.


Hierna heb ik een klein motief aangebracht met structuurpasta en het Dutch Doobadoo multistencil (art.nr. 470.715.129). Doordat ik de structuurpasta aan de lucht heb laten drogen, neemt het iets de kleur van de Oxide inkt op.


Omdat ik meer kleur op mijn pagina wilde hebben, heb ik er Izink Dye Spray bij gepakt.


Deze Dye Spray heb ik op een stukje transparant gedaan en hiermee afdrukken op het papier gemaakt.


Dat gaf dit als resultaat.


En toen besloot ik dat ik de boomstammen meer kleur wilde geven. Hiervoor gebruikte ik weer opnieuw de mask met de boomstammen, deze keer in combinatie met de Cadence Distress Paste.



Al doende ontstaat een art journal pagina.
Daarom besloot ik dat ik de witte ruitjes op deze pagina te licht vond qua kleur. Daarom heb ik de mask weer terug op de ruitjes gelegd, ben hier en daar met bruine stempelinkt over de mask heen gegaan en heb in de nog natte inkt Distress embossingpoeder gestrooid en dit verhit. Zo ontstonden er meer contrasten.


Hierna heb ik een script stempel gebruikt en hier stempelafdrukken mee gemaakt. Over deze stempelafdrukken heb ik roze embossingpoeder gestrooid en ook dit embossingpoeder verhit.
Toen de pagina's zo ver af waren, heb ik nog gespetterd met fluorescerende roze verf.
Hierna heb ik de pagina's doormidden gesneden op het formaat dat in mijn planner past.
Dit werkt handiger voor het verder afmaken van deze art journal pagina's.


Van een ander project had ik nog een flapje over in bijpassende kleuren. Dit heb ik aan de pagina vast genaaid. Hier op de foto zie je dat dit flapje open geklapt is.
Met wat papieren embellishments, uitgeknipte stempelafdrukken, een negatief, een stukje stuc tape, een stukje tule. een stukje vellum, een uitgeknipt frame en een tekst sticker van Dutch Doobadoo (Dutch Sticker Art art.nr. 491.200.003) heb ik de pagina verder afgemaakt. Veel van de papieren embellishments heb ik met Distress inkt iets meer op kleur gebracht. Ook heb ik hier en daar mijn naaimachine gebruikt.



Op deze foto zie je dat het extra flapje dat aan deze pagina bevestigd is, bijna dicht geklapt is.

Het leuke van het bezig zijn met een art journal pagina is dat ik een idee heb, maar meestal vooraf geen concreet beeld heb van wat ik wil gaan maken. Al doende ga je een bepaalde kant op, stel je bij waar je mee bezig bent en ga je door totdat je tevreden bent. Dat was met deze art journal pagina zeer zeker het geval.

Ik hoop dat ik jullie weer op creatieve ideeën heb kunnen brengen.
Het team van Dutch Doobadoo heeft vandaag een instahop met deze nieuwe collectie. Dus wil je meer ideeën met deze collectie zien, zoek me dan even op bij instagram. Daar zal ik ook de linken van de andere teamleden in mijn bericht meenemen. Mocht je al vroeg op de ochtend kijken en daar mijn instagrambericht met deze art journal pagina's nog niet zien staan, kijk dan later nog een keer. Het is me dan namelijk eindelijk eens een keer gelukt om iets langer te kunnen uitslapen.  

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: