Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 24 maart 2023

Een mixed media kaart.

Hallo allemaal.

Bij het opschonen van mijn foto's kwam ik een foto tegen van een kaart die ik gemaakt heb, maar deze nog niet eerder heb laten zien. 


Hieronder kun je weer lezen hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Voor deze kaart heb ik het Pronty stencil Tree Trunk gebruikt (art.nr. 470.801.062).
Met de structuurpasta van Dutch Doobadoo heb ik een achtergrond gemaakt. Toen de structuurpasta droog was, heb ik met Brusho (dit is een pigmentpoeder), embossingpoeder en spray inkt hier overheen kleur aangebracht.



Dit stuk papier heb ik op een zwarte achtergrond geplakt. Op deze achtergrond heb ik ook een gescheurde strook papier uit de set Under Construction van Pronty (art.nr. 471.201.004) gebruikt.




Bij deze kaart heb ik de chipboard pijpleidingen van Pronty (art.nr. 492.001.031) gebruikt.
De chipboard pijpleidingen heb ik eerst in de gesso gezet, daarna gekleurd met Cadence mix media ink spray (met een penseel aangebracht) en tenslotte nog wat Cadence Rusty Patina en Cadence relief Paste gebruikt. 




Als je de kaart goed bekijkt, dan zie je dat je het goudkleurig draad niet alleen met Kerst kunt gebruiken.


De klok en het tekststrookje zijn sticker art van Dutch Doobadoo.
Ik heb wat tickets op deze kaart gebruikt. Deze tickets heb ik gebruikt omdat ik nog een accent in deze kleur terug wilde laten komen op de kaart.
Het stukje ribbelkarton is van een stuk van een doos gescheurd. Ook het gaasachtige stukje stof dat ik nog had liggen past hier goed bij.
En hier en daar kun je ook nog zien dat ik de naaimachine gebruikt heb. Dit effect vind ik leuk, zou ik vaker moeten doen.


Het is super om te zien dat je met de materialen van diverse merken, zo'n goede eenheid kunt creëren.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Een goed weekend en tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: