Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 10 september 2023

Distress Inkt op fotopapier.

Goedemorgen.

Zoals de naam van dit blogbericht al zegt, ben ik aan de gang gegaan met Distress inkt op fotopapier.
Ik zag ergens de tip om Oxide inkt op fotopapier te gebruiken en vroeg me af of Distress inkt op fotopapier ook een mooi effect geeft. Ik kan je vertellen, ja dat geeft een mooi effect.


In dit bericht laat ik je weer zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


In de nieuwe Pronty collectie, Numbers & Letters zit een stencil met een script motief.
Met behulp van dit stencil heb ik structuurpasta op het fotopapier (goede kant) aangebracht.
Dit heb ik aan de lucht laten drogen zodat ik de heattool niet hoefde te gebruiken.
Ik maak dan altijd al direct meerdere achtergrondjes, zodat ik deze een volgende keer zo kan pakken.



Toen de structuurpasta droog was, heb ik het fotopapier bewerkt met de Distress Ink. Hiervoor heb ik een blending tool gebruikt.


Hierna heb ik er nog een script stempel overheen gestempeld.


Het was eerst mijn bedoeling om met deze achtergrond een kaart te maken, maar ik veranderde van gedachten en besloot er een art journal pagina van te maken.
Hiervoor heb ik het craft papier in mijn art journal met dezelfde Distress Ink (vintage photo) bewerkt.
Hiervoor gebruikte ik het stencil Stripes uit deze zelfde Pronty collectie.
Ook op de achtergrond heb ik de script stempel hier en daar terug laten komen.



Bij deze Numbers and Letters collectie zit chipboard met deze leuke frames.
Zo'n frame zie je hier op de pagina terug.
Ik heb het frame gekleurd met stempelinkt en in de natte inkt nog wat embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. Nog steeds vind ik dit de mooiste manier om het chipboard te gebruiken.
Het frame zit met splitpennen vast op de pagina.



Bij deze Numbers and Letters collectie zit erg gaaf zwart/wit papier, 21 x 21 cm. Je kunt dit papier (250 grams) ook gemakkelijk een kleur geven met Distress Ink. En dat heb ik weer gedaan en het papier op de achtergrond gebruikt.


Hier en daar komt er wat van dat blauwe 'paasbakjesspul' achter het papier tevoorschijn.
Sorry, ik weet de officiële naam hiervoor even niet.
De randen van het fotopapier heb ik bewerkt met Cadence Distress Paste. Zo steekt het mooi af tegen de achtergrond.
Het blauw gestippelde papiertje komt uit mijn voorraad restpapier en past hier erg goed bij.
Ook het klokje vond ik in mijn restenbak embellishments.


De verschillende prints op het papier uit de papierset combineren erg mooi.


Hier nog even een close-up.


Binnenkort laat ik meer zien met achtergronden van fotopapier. Want zoals ik al eerder schreef, ik heb met het fotopapier en structuurpasta al meerdere achtergronden tegelijk gemaakt.

Dit was mijn bericht voor vandaag.
Zoals jullie al wel zullen weten, ook nu heb ik deze pagina's weer gemaakt in mijn favoriete kleurencombinatie.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

2 opmerkingen:

Het hobbyhoekje van Annie zei

Schitterend!!
Ook fijn de uitleg die je erbij geeft.

Epie zei

Schitterende journal pagina s
Groetsjes Epie