Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 16 januari 2024

Rainbowdays Pronty Crafts dag 2: indigo.

 Hallo crealievelingen.

De 2e dag van de #rainbowdaysprontycrafts2024 staat in het teken van de kleur indigo.

Dit jaar heb ik ervoor gekozen om in mijn mini album steeds een overgangspagina van de ene naar de andere kleur te maken. Op deze overgangspagina heb ik steeds dezelfde technieken gebruikt als op de eigenlijke kleurenpagina.


Zo zien mijn pagina's er uit.
Op de linker pagina heb ik bij de blauwe kleur dezelfde technieken gebruikt als ik gisteren al beschreven heb. Op deze pagina zie je een overloop naar de indigo kleur van vandaag.


Ik ben begonnen met het zetten van de stempelafdruk.
Hiervoor heb ik de foamstempel uit de Pay it Forward collectie van Pronty gebruikt.
Hierbij heb ik over de nog natte inkt distress embossingpoeder gestrooid en verhit. Dit is een embossingpoeder dat ruw blijft na verhitting.
Hierna heb ik met een blending tool en acrylverf de blokjes op de pagina gezet. Omdat acrylverf na drogen watervast is, kon ik er gemakkelijk met de Inktense watercolors overheen gaan. Deze verf heb ik vanaf de lippen naar buiten toe aangebracht. 


Doordat de foamstempel de vorm heeft van de lippen, zie je goed op welke manier de stempel op je pagina gezet wordt.


Dit is het stencil uit de Pay it Forward collectie dat ik op deze pagina gebruikt heb.


Op de linker pagina zie je weer een silhouet terugkomen. Deze keer geverfd met de Inktense watercolors.
Ook zie je op de linker pagina stukjes gescheurd papier uit de Pay it Forward papierset.
Het stukje verbandgaas is gekleurd met de Inktense watercolors.
Het plaatje van de inktpot vond ik er toepasselijk bij, dus dat heb ik er ook maar bij geplakt.
Op beide pagina's komen weer quotes voor uit de stickerset Pay it Forward.
Op de foto waarbij de pagina's af zijn zie je dat ik nog wat lijntjes rondom de sticker quotes gezet heb. Dan wordt dit meer een geheel met de pagina.
De tekst GO FOR IT is op dezelfde manier gemaakt als ik ook gisteren gedaan heb.
Het gouden embossingpoeder heb ik ook nu weer over deze pagina's gestrooid.
De tekst BLAH BLAH BLAH is een paper art wolkje dat ook bij de Pay it Forward collectie hoort.



En ook nu weer geeft de naaimachine een leuk effect.

En zo heb ik dus mijn indigo pagina gemaakt.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: