Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 21 april 2024

Een art journal pagina met de Floral Delight collectie van Dutch Doobadoo.

Goedemorgen

En dan ontvang je een een envelop met het nieuwe mooie Floral Delight papier van Dutch Doobaddoo.
Zo'n envelop ontvangen is iedere keer weer een cadeautje.
Ik open de envelop en denk: "Oeps, deze papierlijn is paars....."
En als er 1 kleur is die ik zelden gebruik omdat ik deze kleur niet mooi vind, dan is dat paars.
Maar dat vind ik dan ook tevens het leuke van deelnemen in een designteam. Het daagt me uit om iets te gaan maken dat ik anders nooit gemaakt had.

En dat is deze keer weer gelukt denk ik.


Bij het maken van deze art journal pagina heb ik veel elementen uit de nieuwe Floral Delight collectie van Dutch Doobadoo gebruikt.


Hieronder zie je een aantal foto's die ik gemaakt heb tijdens het maken van deze art journal pagina:


Het vel aqaurel papier heb ik nat gemaakt en daarna met de Inktense watercolors gekleurd.


Hierna heb ik er pigmentpoeders aan toegevoegd.


Terwijl dit nog nat was heb ik er een stukje huishoudfolie overheen gelegd en dit laten drogen.


Als je dan het huishoudfolie weghaalt, krijgt je een mooi patroon.
Omdat ik een beetje in tijdnood zat, heb ik het huishoudfolie er al vanaf gehaald terwijl het papier nog niet helemaal droog was. De lijnen van het folie zijn dan niet zo duidelijk aanwezig als het zou zijn met geheel droog papier.


Omdat ik de kleur te extreem vond, heb ik dit afgezwakt met een mask en structuurpasta.
Toen vond ik de structuurpasta weer te wit. Daarom heb ik embossingpoeder in de nog natte structuurpasta gestrooid. Toen de structuurpasta bijna droog was, heb ik dit embossingpoeder verhit.
Met een blending tool en Distress oxide heb ik de witte structuurpasta nog wat blauw gemaakt.
Ook heb ik met een 2e mask en blending tool accenten op het papier aangebracht.

En daarna heb ik er het papier bij gepakt, ben aan het knippen en snijden gegaan en kwam tot deze art journal pagina.

Naast het papier zie je nog een stukje linnen stof dat ik geverfd heb en achter wat labeltjes geplakt heb.
Rechtsonder de Libelles op de labels zie je een stans van Aal & Create terugkomen.
De kleine bloemetjes links op de pagina hebben een accentje gekregen met splitpennetjes.
Om er meer een geheel van te maken heb ik over de gehele pagina nog gespetterd met verdunde gesso.

Een compleet andere pagina dan je van mij gewend bent, maar dat is juist het leuke van deze hobby.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

wow wat mooi!!!
groetjes Alma