Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 18 juli 2024

Iets meer met een mask doen.

Goedemorgen.


Dit zijn 3 coins waarbij ik de coins mask van Dutch Doobadoo gebruikt heb.
Met een stans heb ik het papier voor deze coin gestanst. Ik heb het idee dat dit een Craftlab stans is, maar dat weet ik niet zeker. De stans heeft exact het formaat van een ATC. Leuk dus om hiervoor te gebruiken.


Op deze Dutch Doobadoo mask kun je 6 verschillende patronen vinden om een coin mee te bewerken.
Ik heb deze mask in 3 delen geknipt (steeds 2 patronen naast elkaar gelaten) omdat ik het bij de kleine coins gemakkelijker vind werken dan de mask op A4 formaat te laten.


Nadat ik met Distress inkt en een blending tool de coin bewerkt heb en blauw gekleurd heb, heb ik de mask weer op de coin gelegd en met iets meer blauw het patroon van de mask over genomen.
Dat zou voldoende kunnen zijn, maar ik heb nog iets meer met deze mask gedaan. Ik heb de mask op de coin laten liggen en in de openingen van de mask met een fijnschrijver kleine streepjes gezet. Dit geeft een leuk effect. ontdekte ik.
In mijn voorraad embellishments vond ik de materialen die ik op de coin gebruikt heb, o.a. de kleine labeltjes. Als ik een klein restje papier over heb, pons ik daar vaak dit soort kleine labeltjes uit i.p.v. dit kleine restje geverfd papier weg te gooien.
Verder zie je dat ik een stukje tule en een stukje geverfd kaaslinnen gebruikt heb.
Op iedere coin zie je ook een klein stukje bewerkt patroonpapier terug. Op dit patroonpapier heb ik geverfd, gestempeld en gedoodeld.

Het is leuk om deze kleine projecten te maken.

Geniet van het creatief bezig zijn, groeten Hanny. 

Geen opmerkingen: