Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 28 augustus 2010

Pien's Album Track

In juni heb ik Pien's Album Track gevolgd.
Een workshop van een dag waarin je 20 LO's maakt.
Een erg leuke manier om in korte tijd een serie vakantiefoto's weg te scrappen.
Vooraf krijg je door wat de formaten foto's zijn die je nodig hebt.
Op de dag zelf maak je dan de basis voor alle pagina's.
Dat is een dagje hard doorwerken. Het scheelde dat ik de foto's al van tape had voorzien.
Sommige pagina's heb ik in zijn geheel afgekregen. Een paar pagina's heb ik die dag niet afgekregen. Dit kwam met name doordat ik bij een aantal foto's een afwijkende maat had, of een liggende in plaats van een staande foto bij me had. En dan moet je even zelf aan het denken gaan hoe je dit goed kunt aanpassen. Gelukkig was dat geen probleem
Vooraf had ik geen idee of het papier wel zou passen bij mijn foto's. Maar dit is helemaal goed gekomen.
Thuis heb ik de pagina's verder afgewerkt door wat lijntjes te trekken. Journaling erbij te schrijven, kleine accenten aan de pagina's te geven.
Ook bij dit album heb ik weer de naaimachine gebruikt omdat ik het effect hiervan altijd erg leuk vind.

Mijn album is iets groter geworden omdat ik er meer foto's in wilde verwerken zodat ik een compleet album kreeg van de gehele vakantie. Het is fijn dat de mogelijkheid er was om voor deze overige 12 pagina's papier bij te kopen zodat ik in dezelfde lijn verder kon gaan.
Het leuke van dit album vind ik dat er weer verschillende formaten pagina's in verwerkt zijn.
Ook het idee van scrappen op een singeltje vind ik erg origineel.


2 opmerkingen:

Sandra zei

Wat een mooi album is het geworden en het stiksel van de naaimachine vind ik er erg goed bijpassen. Moet ik misschien ook eens gaan proberen..... Complimenten hoor!

Groetjes Sandra (Tuk20ker)

Krisje zei

Hey, ik heb hem ook gemaakt, in Zwevegem. Leuk om te zien hoe hij toch iedere keer anders wordt met andere foto's. Ik vind ook je extra pagina's geweldig!