Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 26 juli 2018

De nieuwe Dutch Doobadoo collectie is weer verkrijgbaar.

Hallo bloglezers.

Vandaag weer een bericht om de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo te laten zien.
Zoals iedere keer is de collectie weer heel divers.
Leuke doosjes om te maken, leuke kaartvormen, ook al voor kerst. En een tweetal masks.
In deze bloghop hebben jullie al diverse voorbeelden gezien met deze nieuwe materialen.
Ik heb iets gemaakt met de 4 in een mask (art.nr. 470.715.129).
De mask die hier rechtsonder op de foto te zien is.



Deze kleine masks zijn wat fijner en daardoor ook heel erg geschikt om iets te maken
op een kleinere ondergrond, of als je een klein patroon wilt hebben.


In de zomervakantie vind ik het altijd heerlijk om te lezen.
Heerlijk weg te duiken in een boek.
En dan bedoel ik een papieren boek, geen E-reader.
Ik geniet ervan om een boek vast te houden.
Waar ik wel altijd last van heb, is dat ik het boek niet in een keer kan uitlezen.
En dan moet ik weer naar een stukje papier op zoek gaan dat als boekenlegger kan dienen.
Maar dat is nu niet meer nodig.
Want ik heb een boekenlegger gemaakt.


Op een stuk glad karton heb ik met een pasje verfstreken met acrylverf gemaakt.
Om een label te maken, knip ik altijd het hoekje aan de bovenkant van het karton eraf.
Dit hoekje leg ik dan aan de andere kant weer op het stukje karton zodat ik weet hoe groot de hoek moet zijn die ik er af moet knippen.
Hier en daar heb ik met een pons wat sterretjes uit het papier geponst.



Vervolgens ben ik met oranje en groene inkt gaan stempelen.
Over deze stempelinkt heb ik embossingpoeder gestrooid en dit verhit.
Er komt dan een mooi glanslaagje over de stempelafdruk te liggen.
Hierna heb ik Primary Elements (een glanzende pigmentpoeder) met wat gesso gemengd,
de ruitjes mask op mijn label gelegd en de gesso met een paletmes op het label aangebracht.


Nadat ik de gesso gedroogd heb, heb ik met zwarte stempelinkt hier overheen gestempeld.
Doordat de gesso wat hoger ligt, wordt hierop de stempel zichtbaar.


Omdat ik de boekenlegger nog wat saai vond, heb ik er gouden accenten op aangebracht.


Hiervoor heb een afdruk gemaakt heb met een cirkelstempel.
In de nog natte stempelinkt heb ik Bonding powder gestrooid.
Dit poeder blijft op de stempelinkt plakken, net als embossingpoeder.
Bonding powder is een soort lijmpoeder.
Als je dit poeder verhit wordt het plakkend.
Over deze lijmpoeder heb ik wat Gold Flakes gestrooid zodat de flakes plakken
op de plaats waar de stempelinkt zit.
Als de lijm gedroogd is, kun je de overtollige flakes wegvegen.


Daarna heb ik nog met goudverf gespat.
en er wat gouden lettertjes opgeplakt.
Mijn boekenlegger is klaar voor gebruik.
En mijn leesboek ligt al klaar.


Dit is mijn bijdrage voor de bloghop.
Voor nog meer inspiratie kun je nu door bloggen naar

Mocht je kans willen maken op de mooie prijs die Dutch Doobadoo beschikbaar heeft gesteld, vergeet dan niet een reactie onder dit bericht te plaatsen.

Veel plezier met de verdere bloghop.

Groeten Hanny.







26 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig en super mooie kleuren! Groetjes Betha

Hennie Filius zei

Wat een gave label ook leuk als label voor aan een cadeau te geven

Unknown zei

Zelf werk ik bijna niet met de masks maar bij het zien van jou kaart en de duidelijke uitleg ga ik ze toch maar meer gebruiken

Mooi gemaakt

Petra zei

Wat een leuke label !!!

ellyscard creatief zei

Prachtige label en mooie kleurencombi.

Carmeij zei

Leuk om te zien dat je ook kleine projecten kunt maken en er toch veel technieken op kwijt kunt. Een mooie en vooral handige boekenlegger.

Wilma van Bergen zei

Nog nooit gemaakt zoiets met deze technieken maar door jouw label krijg je toch de kriebels hahah. Mooi gemaakt!

Crealientje zei

Zo maak je lezen wel heel erg leuk!
Wat een prachtige boekenlegger.Leuke details erop.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Veel plezier met het lezen van je boek.
Liefs Crealientje

Diny zei

Prachtige boekenlegger Hanny!
Ik spaar boekenleggers......dus ik bekijk ze anders.....deze is wel heel erg gaaf!
Groetjes Diny

Bea zei

Prachtige boekenlegger in mooie kleuren Hann....

groetjes Bea.

Betina zei

superleuke boekenlegger, ook hele mooie kleuren, en ja, ik hou er ook van om een ECHT boek vast te houden ........

Roelfina zei

Wat een leuke label als boekenlegger ook leuk om ze kado te doen aan leesfanaten

Cynthia Zagwijn zei

Hoi Hanny,wat een werk! Heel knap gedaan!

Wil zei

Wat een goeie tip om zo gelijke hoekjes aan een tag te krijgen! Bij mij zijn ze ook altijd ongelijk hahaha Mooie boekenlegger heb je ervan gemaakt en die kleine masks kan jeook goed gebruiken op ATC's ofzo.

Sylvia de Bruin zei

Hanny dat doe ik je niet na zo mooi en zoveel werk wat er in zit

tine zei

Deze is heel mooi uitgewerkt
Mooie frisse kleuren

Groetjes
Tine

Astrid van der Linde zei

Superleuk idee!! Eentje om te onthouden!! Mooie boekenlegger is het geworden!

Crea-Mo's Cards & More zei

Mooie boekenlegger in prachtige kleuren. Groetjes Monica

Jacqueline zei

Altijd handig een boekenlegger en zeker zo'n mooie als deze .Groetjes Jacqueline

ger zei

mooie boeken legger groet gerrie

Maaike van de Bunt zei

Fleurige boekenlegger !!! Leuk presentje voor een boekenwurm !!
Groeten,
Maaike

sylvia zei

Erg mooi, en ik geef je gelijk heb ook 't liefs 'n echt boek in handen.
Groetjes sylvia koning

Lia zei

Wat zijn ze allemaal weer leuk, inmiddels mijn keuze gemaakt.
Een prachtige creatie is dit weer!!
Groetjes Lia

Vigdis zei

Apart, maar wel erg leuk om te doen zo.

Crea Ankie zei

Heel mooi Hanny!

hvdkemp@ziggo.nl zei

Goed idee om een boekenlegger te maken. Leuk om cadeau te doen