Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 10 juli 2018

Het venster "in the spotlight"

Hallo allemaal.

Als je via de bloghop van Noor Design komt,
dan heb je inmiddels al heel veel mooie uitwerkingen gezien
waarbij de stans van het raam (6002/1080) gebruikt is.


Ook ik ben aan de gang gegaan met deze stans.
In een tijdschrift kwam ik het perfecte plaatje tegen om achter het raam te gaan plakken,
zodat er een doorkijkje naar buiten ontstaat.


Ik heb mijn kaart op de volgende manier gemaakt:

Uit een stuk papier heb ik het raam gestanst.


Vervolgens heb ik met de bakstenenmask van Noor (6002/0833)
de bakstenen naast het raam met gesso gemaakt.



Met distress oxide en een blending tool heb ik deze bakstenen een kleur gegeven.


Omdat ik de vensterbank van dit raam strak wilde hebben, heb ik mijn raam niet nogmaals met een embossingmat door de stansmachine gehaald.
Om het raam een kleur te geven, heb ik met het oxide stempelkussen een afdruk op het craftsheet gemaakt, hier wat water aan toegevoegd en het rampje hier doorheen gehaald.
Omdat ik nog wat meer kleur in het raam wilde hebben, heb ik er met een blending tool
nog wat rode distress inkt aan toegevoegd.
Het plaatje uit het tijdschrift heb ik achter de opening in het papier geplakt.
Het venster heb ik in de opening van het papier geplakt.
De randen van dit papier heb ik gescheurd en daarna ook nog gekleurd met oxide inkt.
Zo ziet mijn kaart er uit:


Het is altijd handig om een voorraadje kaarten te hebben.
Op het moment dat ik weet naar wie en waarvoor ik deze kaart ga sturen
komt er nog een tekst bij op de kaart. Daarom heb ik de kaart nu nog wat leeg gelaten.


Als je deze blog bekijkt van 10 juli t/m 12 juli, dan kun je kans maken op de leuke prijs
die Noor aan deze bloghop verbonden heeft.
Je moet dan onder alle blogberichten van deze bloghop een reactie achterlaten,
nu weer terughoppen naar het Noor blog en ook daar een reactie achterlaten.
Via deze link kun je weer naar het Noor blog gaan:


Tot een volgende keer, Hanny.

14 opmerkingen:

Jolanda Etman zei

Wat een gave kaart. Ik ga zelf ook steeds meer experimenteren met structuurpasta in inktjes.

Unknown zei

Heel leuk idee zo! Erg mooi

Ciela zei

Goede morgen Hannie erg leuk dat hoppen en zoveel verschillende creaties te zien!

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg mooi!! groetjes Betha

creamaris zei

Heel erg leuk idee.

Astrid van der Linde zei

Leuk geworden!! Next stop, structuurpasta ;)

Wilma van Bergen zei

Wat is dit knap gemaakt zeg. Ziet er top uit!

Anita Wiegers zei

Mooi in al zijn eenvoud , maar wel een klusje

Magda zei

Weer veel geklust met dit kaartje

Unknown zei

Heel leuk

Marga's place zei

Je hebt me weer wat tips gegeven Hanny:
Zoals je het raam een kleur hebt gegeven en de bakstenen. Deze kaart doet me denken aan een oude fabriekshal. ....

Miriam's creablog zei

ook weer een hele mooie

ger zei

deze is ook weer prachtig super gedaan

Margriet zei

Dit kaartje is qua kleur en opzet anders dan de andere kaartjes. Maar dat is het leuke van zo'n bloghop. Erg leuk idee zo!
Gr. Margriet R