Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 16 september 2018

Van ATC Swap naar gewone kaarten.

Hallo bloglezers.

Iedere maand organiseert Noor en Zo een ATC Swap.
Hierbij worden ATC kaartjes gemaakt, deze kaartjes worden opgestuurd naar de winkel Noor en Zo.
Daar worden ze verdeeld en vervolgens krijgt iedere deelnemer weer ATC kaartjes toe
gezonden die door anderen gemaakt zijn.

Het Noor designteam maakt altijd een paar kaartjes om de mensen te inspireren.
Het thema voor de maand september is "herfst".
Deze keer heb ik ook een aantal ATC kaartjes gemaakt ter inspiratie.


In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe ik deze kaartjes gemaakt heb.

Het aanvankelijke idee was om van deze restjes papier de kaartjes te maken.
Dit papier heb ik een tijd geleden een kleur gegeven door acrylverf met een pasje op
het papier aan te brengen.
Dit was een reststuk dat ik destijds over gehouden heb.


Maar hierbij liep ik vast omdat de ondergrond al te veel kleuren had die ik met de aankleding van de ATC kaartjes terug wilde laten komen.
Daarom besloot ik om van de stukken papier met veel oranje erin, blaadjes te gaan stansen.
Hiervoor heb ik de stans Floral Flourishes Chrysant (6002/0972) gebruikt.
 

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar papier om het kaartje mee te maken.
En jawel hoor, ik vond weer een stukje in mijn restenbak.
Dit papier heb ik ooit gemaakt door mijn brayer waar distress inkt op zat schoon te rollen.
Nadat ik het papier gesneden heb, heb ik eerst de randen een kleur gegeven
met distress inkt en een blending tool.


Hier zie je het verschil tussen het kaartje wel en niet inkten aan de randen.


Met deze 4 kaartjes ben ik verder gegaan.



Op de 4 kaartjes heb ik (ondersteboven) de No End stans Bubbels and stiksels (6002/1084) gelegd.
Hierna heb ik met Dylusions inkt gesprayed.
Op de plaats waar de stans lag, is geen spray inkt gekomen.
Hierna heb ik de stans goed schoon gemaakt.


Op deze kaartjes heb ik de script stempel gezet.
Ik stempel hierbij  uit de losse hand, doe de stempel niet op een acryl blok.
Je ziet deze stempel erg vaak bij mijn creaties voorkomen.
Ik vind deze stempel namelijk erg gaaf om subtiel op de achtergrond te gebruiken.


Ook heb ik met de Mixd Up Mask stencil Ruit (6002/0839) en distress inkt
kleine ruitjes op de achtergrond gemaakt.
 

Op sommige plaatsen heb ik de randen van de ATC kaartjes met een schaar geragd en er wat koper kleurige verf er op gesmeerd. In die koperverf heb ik hier en daar glitters gestrooid.
Ook heb ik met de koperverf op de kaartjes gespat.

Met wat veertjes en stukjes tape heb ik de kaartjes afgemaakt.
Ook heb ik de kaartjes op zwart cardstock gemat.


Maar, omdat ik geen ATC kaartjes spaar en altijd kaarten tekort kom om te versturen,
heb ik met deze ATC kaartjes gewone kaarten gemaakt.





Een creatieve groet, Hanny.
 

Geen opmerkingen: