Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 29 november 2018

Bloghop DDBD collectie december 2018.

Hallo allemaal.
Vandaag al weer de laatste bloghop van het jaar 2018.....
Het jaar waarin DDBD met allerlei mooie artikelen kwam en waarbij ik enorm genoten heb om met deze producten aan de gang te gaan.
Met het DDBD design team willen we jullie weer laten zien wat je allemaal met de nieuwe december collectie maken kunt.
Voor deze bloghop heb ik de Dutch Mask Art met al die cirkels gebruikt (nr. 470.715.132).

Met het stempelkussentje van de distress inkt heb ik inkt op een gelli plate aangebracht.
Met een brayer heb ik deze inkt uitgerold op de gelli plate.


De afdruk die je hiermee krijgt is een afdruk die niet al te intens van kleur is.


Vervolgens heb ik op de gelli plate wat brusho poeder gestrooid.


Hier heb ik wat water aan toegevoegd en weer met de brayer over de gelli plate uitgerold.


Op de eerder gemaakte afdruk heb ik de mask gelegd.
Omdat ik mijn mask al eerder een keer met alcohol inkt gebruikt heb, zie je de kleuren alcohol inkt nog op mijn mask zitten. Ik heb namelijk nog niet de tijd genomen om mijn mask na die alcoholinkt weer schoon te maken.....


Over deze mask heen heb ik een nieuwe afdruk met de gelli plate gemaakt.
Je ziet daarom nog iets de lijnen van de mask terugkomen.
Als ik zo deze foto bekijk, vraag ik me af waarom ik eigenlijk eerst een ronde afdruk met alleen distress inkt op mijn papier gemaakt heb. Daar zie je eigenlijk vrijwel niets van terug.

Hierna heb ik de mask weer op mijn kaart gelegd en met distress inkt de kaart,
buiten de cirkel om, een kleur gegeven.
Het vogeltje heb ik gestempeld, ingekleurd, uitgeknipt en op de cirkel geplakt.
Omdat ik contrast wilde hebben, heb ik de cirkel donker van kleur gehouden.
Doordat ik de stempelafdruk met embossingpoeder verhit heb, komen de lijnen van de stempel iets omhoog en gaat het inkleuren gemakkelijker.
De vogel is met aquarelpotloden ingekleurd.
Voor nog meer inspiratie kun je nu naar de blog van Mirande gaan.
Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet een reactie onder dit bericht achter te laten.
Veel plezier met de verdere bloghop!
Groeten Hanny.

26 opmerkingen:

Beate zei

Geweldig! Deze techniek ken ik nog niet zo goed, ziet er fantastisch uit! Prachtig mask ook

Vlindert zei

Tja eerlijkheid gebied dat het niet direct mijn ding zou zijn kwa kleur en stijl..maar wel heel.leuk gedaan...en wie weet heb je mij.wel gestimuleerd eens buiten de lijntjes te werken....bedankt!

Wilma van Bergen zei

Ziet er zo super tof uit, alleen is het niet zo mijn ding. Bij mij pakken zulke mix media projecten nooit mooi uit. Helaas. Maar gaaf om die van jou te zien.

ger zei

ziet er mooi uit maar dit is niet mijn ding maar toch heel mooi

Hobby Hoogland zei

Leuke techniek had misschien iets zwart toegevoegd, vind met poeders werken toch akelig want het wordt nooit wat je wil.
groetjes Marjan.

hellendegraaf@gmail.com zei

Heel leuk gedaan. Nooit aan gedacht dank je wel.voor de tips

Martha zei

Mooie uitleg en het resultaat super leuk geworden! Bedankt voor de inspiratie!

Bea zei

Prachtige kaart met deze freubelspulletjes, er zijn mooi nieuwe spulletjes uit gebracht....

groetjes Bea.

Crea Ankie zei

Heel mooi Hanny !

Riet zei

Je hebt er een hele aparte creatie van gemaakt Hanny.....heel mooi......

Creanita60.blogspot.nl zei

Super gave creatie is het geworden!

Unknown zei

Grappig ding :) En leuk gedaan met die cirkel mask

Wies zei

Grappige creatie heb je met de mask gemaakt. Bedankt voor de uitleg.
Groetjes, Wies

Diny zei

Wat een leuke techniek....je ziet je creatie veranderen....mooi!
Groetjes Diny

Cobie zei

Deze techniek is aan mij niet besteed... maar zeg nooit nooit. Grappig kaartje heb je gemaakt.
Groetjes Cobie

Inez zei

Zelfde mask, maar mooi om te zien dat het eindresultaat zo anders kan zijn.

Wil zei

Leuke techniek. Ik vind die mask zo gaaf, daar kan je geen genoeg van krijgen. Leuk gedaan ook dat echte draadje naar de ballon toe :D

Judith zei

Heb hier nog nooit mee gewerkt met gelli plate maar dit ziet eruit als veel spectakel, hou ervan...Toppie kaartje.
Groetjes van Judith

Alice zei

Wat leuk, fijn dat je het uitgebreid voor hebt gedaan bedankt

Handmade By Yvonne zei

Wat een gave mask., en dat vogeltje geweldig!
Heb al weer zoveel gave ideeen gezien, begint te kriebelen 😊
Groetjes Yvonne

JanniedenButter zei

Wat een grappig kaartje Hanny!
Heel leuk gedaan met de mallen.
Groetjes Jannie

Natasja's Kaarten zei

Wat een leuk stencil weer! Hij is superleuk geworden je kaart! Groetjes, Natasja

emsiescreaties zei

jaaa, leuk, ik hou erg van deze stijl van kaarten maken!

Crealientje zei

Hallo Hanny,
Hahaha, deze is erg grappig.
Een heerlijk kleurrijk geheel!
Handig met de uitleg erbij, leuk om te zien hoe je kaart ontstaat.
Bedankt!
Liefs Crealientje.

joke zei

Zo gaaf hoe je deze mask gebruikt hebt, schitterend!
Groetjes Joke

Anoniem zei

Eeb hele speciale kaart Hanny! Vind hem ook erg mooi gemaakt.
Groetjes Suzan