Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 12 december 2018

Mijn Travelers Notebook.

Hallo allemaal.
In mijn Travelers Notebook ben ik bezig om een overzicht te maken van mijn jaar 2018.
Het is leuk om terug te kijken naar wat er allemaal in een jaar gebeurt.
Omdat ik in mijn Travelers Notebook (TN) veel met mixed media materialen de achtergronden van mijn pagina's maak, wilde ik een goede kwaliteit papier gebruiken.
Ik heb daarom Schut aquarelpapier, 225 grams gebruikt.
Het formaat van dit TN wijkt af van de bestaande maat.
Dit omdat ik bij aanvang van mijn TN vond dat dit een handzamer formaat is.
Voor de maand juni 2018 heb ik o.a. deze pagina's gemaakt.


Als je wilt weten hoe ik deze pagina's gemaakt heb, dan kun je de beschrijving hieronder lezen.
Ik ben begonnen met het maken van de achtergrond.

Als eerste heb ik wat Brushopoeder op het papier gestrooid en hier wat water bij gesprayed.
Op deze manier is de vlek op de pagina ontstaan.
Hier overheen ben ik met masks, distress inkt en stempels accenten aan gaan brengen.


De chevrons, de camera en de tekst June heb ik gemaakt met behulp van het
Peel & Stick Stencil Say Cheese (6002/5002).
Het is gemakkelijk werken met dit stencil omdat het licht kleeft op de ondergrond.
De driehoekjes die je op de achtergrond ziet heb ik gemaakt met distress inkt en het
Scrap stencil Strepen (6002/0841).




Ook heb ik wat zitten krassen op de achtergrond.
  
Het gehele jaar is nog niet vast gelegd in mijn TN.
Maar ik ga daar binnenkort zeker weer verder mee.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: