Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 11 april 2019

Bloghop nieuwe Noor collectie mei 2019.

Hallo bloglezers.
 
Leuk dat jullie weer hier komen kijken.
Als jullie meedoen met de bloghop, dan hebben jullie al allerlei mooie creaties kunnen bewonderen die gemaakt zijn met deze nieuwe collectie.
 
Vandaag laat ik hier iets compleet anders zien wat gemaakt is
met de nieuwe Noor collectie van mei 2019.
 
 
 
Uit deze collectie heb ik het papier Lovely Aquarels gebruikt en de Eucalyptus stans.
Ik ben gek op stansen van takjes.
En dit is weer zo'n leuk takje dat ik waarschijnlijk vaak gebruiken ga.
 
Veel mensen sturen tegenwoordig een digitaal berichtje.
Ik verstuur nog steeds veel liever een "ouderwetse" papieren kaart.
Dit is vrijwel altijd een zelf gemaakte kaart.
Daarom vind ik het fijn om hiervan een voorraadje te hebben.
Met de nieuwe materialen heb ik deze keer een eenvoudige kaart gemaakt.
 
 
De cirkels zijn uit de losse hand getekend.
 

Hierna heb ik de cirkels uitgeknipt.
Op mijn craftsheet heb ik een afdruk met mijn Oxide inkt gemaakt.
Hier heb ik wat water bij gedaan en de cirkels er doorheen gehaald.
Door te spelen met de hoeveelheid water, te drogen met de heattool
en dit te herhalen krijg je verschil in kleur.
Het grijze papier waarop de vreemde bloemen geplakt zijn heb ik ook op deze manier gekleurd.
Achter dit papiertje zit het leuke groen geruite papier uit de Lovely Aquarels set.
 


Het Eucalyptus takje heb ik gebruikt als steel voor de bloemen
en ook boven de bloemen uit laten steken.
Om het steeltje iets meer op te laten vallen heb ik op het takje
de lijntjes met een fijnschrijver getekend.
 
De verschillende rondjes heb ik met foamtape opgeplakt.
Door het foamtape krijg je wat meer diepte in je kaart.
 
Zo is deze kaart met vreemde bloemen ontstaan.
 


Dit was mijn bijdrage voor deze bloghop.
Voor nog meer inspiratie kun je nu verder gaan naar de pagina van
Miranda.


Mocht je kans willen maken op de leuke prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om een reactie hieronder achter te laten.

Veel plezier met het vervolgen van de bloghop.
Fijne dag, groeten Hanny.

16 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

Ik was heel benieuwd wat jij zou laken met de materialen van deze mooie nieuwe release. Het kon bijna maar met de takjes zijn, dacht ik.
Superleuk gemaakt! Toffe inspiratie!
Nancy

Wendy Dierckx zei

Hihi, misschien een 'eenvoudig' kaartje (jouw woorden), maar wel een leuk. Moet er spontaan van lachen :-).

Gina zei

Heel speciaal met de zelfgemaakte ballonnen. De takjes passen er prefect bij. Mooi geheel ! groetjes, Gina

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig gedaan met die zelf getekende cirkels! Groetjes Betha

Zanoni zei

Wat een leuk idee om zo met de oxides te spelen.

Carla van Gorkum zei

Leuke kaart met de Oxides !!! Zeker een keer proberen !

Bea zei

Wat een gaaf kaartje en een mooie idee om met de oxide kleurtjes te spelen....

groetjes Bea.

Wilma van Bergen zei

Wat een leuk idee zo met de cirkeltjes en oxides. Ga ik ook een keertje uitproberen, dank je voor het leuke idee.

CreaBeaDaantje zei

Super leuk geworden zeg👌

Caroline zei

Wat een superleuk kaartje! En wat leuk om eens heel iets anders te zien. Het takje is erg leuk!
Groetjes Caroline

Gerlinde zei

Wauw wat een supergaaf idee!
Schitterend gemaakt!
Groetjes Gerlinde

Eline Wiebrens zei

Ook een hele mooie aparte kaart.p

Handmade cards zei

Wat een leuk idee, bijzondere kaart hoor , Hanny!
Groetjes, Wietske

patty08 zei

belle contribution au blog hop
j adore original et plein de peps
bravo

Dora zei

Inderdaad, gewoon een kaart sturen blijft leuker! Dat digitaal, daar ben ik ook niet van.
Al stuur ik soms wat te laat kaarten....oef.
Prachtige creatie gemaakt. ZO mooi gewerkt met inkt.

Crea Ankie zei

Super mooi Hanny !