Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 8 april 2019

Leave a little sparkle.....

Hallo allemaal.
 
Iedere maand is het designteam van Dutch Doobadoo weer actief met het maken
van voorbeelden die in de mailing van Dutch Doobadoo verschijnen.
 
 
Dit is een pagina met daarop de voorbeelden van de collectie van maart 2019.
 
Het voorbeeld dat je linksonder op deze foto ziet heb ik gemaakt.
In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe ik deze pagina in mijn Art Journal gemaakt heb.
 

Na afloop van een workshop alcoholinkt technieken die ik gegeven had, hield ik dit papiertje over.
Op dit papier heb ik de deelnemers aan de cursus laten zien dat je met een gelli plate
en alcoholinkt erg mooie afdrukken kunt maken.
(De foto's zijn niet helemaal fantastisch omdat ik deze 's avonds bij kuntslicht genomen heb.)
 
 
Op dit papier heb ik met gel medium een stukje tissuepaper geplakt.
 
 
Hier overheen heb ik de mask gebruikt die in deze maart collectie zit.
 
 
Met een kwast heb ik spray inkt op de mask gesmeerd.
Hiermee heb ik een afdruk op het papier gemaakt.
 
Ook heb ik nog wat stempelafdrukken gemaakt op het papier.
De driehoekjes van de stempels heb ik gedeeltelijk met verf ingekleurd.
Ook heb ik met verf gespat.
 

Hierna heb ik de mask op de al eerder gemaakte sterren gelegd en nu met
een blending tool en distress inkt de mask gebruikt.
Bij het gebruik van de spray inkt, krijg je een afdruk van de mask op je papier.
Bij het gebruik van de distress inkt en blending tool wordt de buitenkant van de sterren gekleurd.
 

Uit mijn stash bakjes heb ik labels, teksten e.d. gehaald om de pagina af te maken.
 
 
En dan is dit de pagina zoals deze ook in de mailing staat.
De kleurencombinatie (aqua) blauw met bruin vind ik erg mooi.
 
De pagina die naast deze pagina in mijn journal komt, moet ik nog maken.
Ik heb weer genoten om met de materialen van Dutch Doobadoo bezig te zijn.
Ik hoop dat jullie dat ook gaan doen.
 
Een creatieve groet van Hanny.

Geen opmerkingen: