Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 7 september 2019

Hallo creatievelingen.



Op de ATC facebookpagina van Noor
is het nieuwe thema voor de ATC swap bekend gemaakt.

Heel toevallig kwam ik poesieplaatjes tegen van ik denk wel ruim 40 jaar oud.
Tja, wie wat bewaart......
En deze poesieplaatjes heb ik gebruikt om een voorbeeld voor de swap te maken.


Zoals ik vaker doe, heb ik als basis een restantvel papier gebruikt.
Dit vel heb ik ooit gebruikt om mijn brayer met alcoholinkt schoon te rollen.
En natuurlijk vond ik het weer zonde om dit vel zo maar weg te gooien.
Wie wat bewaart......


Van dit vel heb ik 4 kaartjes gesneden
en vervolgens 1 kaartje verprutst omdat het idee dat ik had
uiteindelijk geen goed idee was. Dat kaartje is in de prullenbak beland.
Vervolgens ben ik met de 3 kaartjes die ik toen nog had verder gegaan.
Dat is dan wel weer een nadeel van het gebruiken van restpapier.
Je kunt niet zo maar een 4e kaartje erbij maken.

Met distress inkt, een blending tool en de gave Mixd Up mask Zigzag
heb ik de ATC kaartjes verder kleur gegeven.



Met diverse Noor stansen en tekststrookjes heb ik de kaartjes afgemaakt.


Voor dit kaartje heb ik de Jingle Bells Bow stans gebruikt.
Deze stans is te leuk om alleen maar voor kerst creaties te gebruiken.



Bij dit kaartje zie je het fotoframe en de vlaggetjeslijn terug.




En ook bij dit kaartje heb ik de stans van het fotoframe gebruikt
en de stans met de kleine labels.


Het zijn heerlijk zoete kaartjes geworden.
Passend bij deze oude poesieplaatjes.

Mocht je aan de gang willen gaan met het maken van de ATC kaartjes,
dan wens ik je veel plezier hierbij.

Een creatieve groet, Hanny.

1 opmerking:

martina's kaartjes zei

helemaal leuk zijn je kaartjes geworden ! mooi
grtjs,martina