Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 24 oktober 2019

Bloghop nieuwe collectie Dutch Doobadoo.

Hallo creatievelingen.

Vandaag weer een bloghopbericht.
Dutch Doobadoo heeft weer een nieuwe collectie uitgebracht.
In de vorige berichten van de bloghop hebben jullie al diverse
schitterende voorbeelden van mijn mede designteamleden kunnen zien.



Hoe ik de pagina linksonder op de mailing gemaakt heb,
laat ik je in een later blogbericht zien.

Vandaag wil ik jullie laten zien wat ik met de Card Art van het klavertje gemaakt heb:


Dit is een pagina voor in mijn Art Journal.

De pagina heb ik eerst met zwarte gesso van Dutch Doobadoo en een brayer geverfd.
Hierbij heb ik een klein beetje water aan de gesso toegevoegd omdat het anders
zo dik wordt en de gesso compleet dekkend wordt.


Vervolgens heb ik een ander blaadje met witte gesso ingesmeerd.
Hiervan heb ik smalle lange strookjes geknipt en er met een zwarte permanente viltstift
zwarte streepjes op getekend.
Met deze strookjes heb ik rechtsboven op de pagina een accent aangebracht.

Voor de gekleurde blaadjes van het klavertje heb ik Yupo papier en  alcoholinkt gebruikt.
Hier overheen heb ik met een witte pen wat gedoodeld.

De quote heb ik met een stans gemaakt.
Hierbij kwamen allerlei restjes papier die ik eerder gekleurd had weer goed van pas.

Dit was mijn bijdrage voor de bloghop.
Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren
wat je met de nieuwe collectie maken kunt.

Voor nog meer ideeën met deze nieuwe collectie kun je nu doorhoppen naar:


Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om ook hieronder een reactie achter te laten.

Tot een volgende keer maar weer.
Groeten Hanny.

26 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

Tof om te zien hoe jij die Ddbd-mal verwerkt in een mixed-media project, heel tof gedaan, mooie kleuren tgo het zwart-wit. Helemaal top en heel inspirerend!
Benieuwd naar de rest van de DDBD-release bloghop.
Nancy

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi ook deze mal verwerkt in een layout! Groetjes Betha

Hellen zei

Wat een leuk project en wat heb je die mal er mooi in verwerkt

Gerrie zei

Warm en kleurrijk, heel erg mooi!

Jannie den Butter zei

Knap gemaakt Hanny ,ziet er heel mooi uit!
Leuk is het klavertje er op!
Groetjes Jannie

LisannesKaartenhobby zei

DDBD mallen zijn veelzijdig zeg, zo met mixed media had ik niet bedacht, ziet er heel kunstig uit

Hobbygroet Lisanne

Greta M. zei

Leuk om deze variant te zien. Een idee waar ik zelf niet zo snel aan denk naar wel erg leuk. Dank je wel!

Gerda zei

Wat is zo'n bloghop leuk. Je ziet variaties wat je zelf misschien niet zo snel op zou komen. Mooie creatie!

Antonette Groenendijk zei

Wat leuk eenklaver malletje

Bea zei

Ook al weer zo'n prachtige creatie Hanny....

groetjes Bea.

tine zei

Hoi Hanny, ik was al heel benieuwd hoe je het klavertje kon gebruiken.
Op deze creatie is hij prachtig verwerkt, ik had het niet kunnen bedenken!
wat een top design team zit hier bij de DDBD blog!
Super gaaf!
groetjes
Tine

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk om te zien hoe origineel jij met het klavertje aan de slag bent gegaan Hanny. Dit kan natuurlijk ook. Een mooie kleurrijke creatie met een duidelijke uitleg, dank je wel.
Lieve groetjes Miranda

Rosina zei

Een schitterend eigentijdse creatie Hanny...prachtig zoals je alles gecombineerd hebt...en daar past dat leuke klavertje perfect op...echt SCHITTEREND!!!

lieve groetjes Rosina

Miriam Gubbels zei

Sjiek hoor

afke zei

Een heel leuk idee zoals jij deze mal hebt gebruikt! Bedankt voor de uitleg!
Groetjes van Afke

Antjes kaartcreaties zei

Mooie creatie en wat een leuk idee om de klavertjesmal op deze manier te bewerken.

Elly zei

Wow super gaaf!!! Veel te zien heel mooi hoor.
Groetjes Elly

By XaLu zei

Dit is weer eens wat anders. Prachtig gemaakt, bedankt voor de uitleg, kan ik het zelf ook eens gaan proberen, even uit mijn comfort zone.

Petra zei

moooooooooooooooooi

Engelchen zei

Weer heel wat anders, maar wel superleuk.
Groetjes Geesje

Josee zei

Wat een leuke mal, daar kun je volgens mij, veel kanten mee op!!!

Cobie zei

Knap gedaan!
Groetjes Cobie

Cinderella zei

Hallo Hanny,

Kei Gave creatie en een geweldige nieuwe collectie .
Ik ga nog eventjes verder hoppen ben benieuwd wat ik nog ga tegenkomen aan geweldige inspiratie.
Liefs en Creatiefs
Cinderella
Xx

Gerine de Vries zei

Wat een prachtig kunstwerk heb je er van gemaakt. Mooi om te zien
Dat je hem gebruikt hebt met mixed media.
Bedankt voor de inspiratie

Creatieve groet, Gerine

Crea-Mo's Cards & More zei

Wat een super leuke journaling pagina. Leuk hoe je de ddbd mal erop hebt verwerkt. Liefs Monica

Klokje 1969 zei

Wat een leuke kaart en ik zie voor mij nog onbekende technieken. Leuk
Op dit te zien, dank je wel. Groetjes Ellen