Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 17 oktober 2019

Bloghop nieuwe Noor collectie.

Hallo bloglezers.


Het is weer tijd voor een nieuwe bloghop waarin we jullie willen laten zien
wat we met de nieuwe Noor collectie gemaakt hebben.
Zoals jullie zien zijn er ook deze keer weer materialen bij waarvan ik direct zin kreeg
om ermee aan de slag te gaan.
Een aantal voorbeelden die het Designteam gemaakt heeft, hebben jullie al kunnen
bewonderen in de blogberichten van de andere Designteam leden.


In deze blogpost wil ik laten zien wat ik gemaakt heb met het nieuwe papier
uit deze collectie. In deze papierset zitten 12 A4 vellen, 4 x 3 designs.

Omdat de maand december een maand is met veel bijzondere dagen, is het erg leuk
om deze maand vast te leggen op foto's. Dit heb ik al meerdere jaren gedaan.


Met het leuke vrolijke kerstpapier uit deze nieuwe collectie heb ik ook
voor dit jaar weer een december daily gemaakt.
De foto's voor dit mini album hoop ik in december te gaan maken.


Basis voor dit album is de Dutch Doobadoo Card Art A4 Mini album circles.
Deze vorm heb ik een aantal keren uitgesneden, waarbij ik de rug (zie pijl)
steeds iets smaller gemaakt heb.
Deze verschillende pagina's heb ik in elkaar gelegd en gelijmd.



Omdat ik foto's in dit albumpje wil gaan plakken,
heb ik alleen op de voorkant de cirkels eruit gehaald en niet op de andere pagina's.


In een van die open cirkels heb ik aan een touwtje een kleinere cirkel geplakt.
Dit geeft een leuk effect omdat je toch nog door de cirkel heen kunt kijken.


De pagina's in dit album heb ik om en om geplakt.
Steeds de grote pagina naast de kleine pagina.


Met de tags, de plaatjes met data, banners e.d. uit deze papierset 
heb ik al vast een aantal embellishment clusters gemaakt.
Als ik straks de foto's gemaakt heb,
kan ik deze gebruiken om de pagina's verder af te maken.

Het grappige bingo kaartje dat je hier boven op de foto ziet,
heb ik gemaakt met de stans en stempel uit de Crafty Cocktail Bingo set.
Omdat er voor dit kaartje geen bijpassende tekst zat, heb ik een strookje kerstbomen
erop geplakt i.p.v. een van de tekststempels uit deze set te gebruiken.



Ook heb ik de nieuwe stempelset "Hello" gebruikt bij deze clusters.





Dit is het idee met de embellishment clusters op de verschillende pagina's.
Hier hoeven alleen nog maar de foto's bij geplakt te worden.

Dit is wat ik gemaakt heb met deze nieuwe collectie.
Er is nog veel meer leuks te bewonderen in deze bloghop.
Je kunt nu doorhoppen naar


Ook zij laat jullie zien wat zij met deze nieuwe collectie gemaakt heeft.

Vergeet niet, als je kans wilt maken op de leuke prijs die aan deze bloghop verbonden is, om hieronder een reactie achter te laten.
Leuk dat je weer kwam kijken, groeten Hanny.

15 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi album! Groetjes Betha

Lucky L. zei

Wat een mooi en leuk albumpje!Leuk met die clusters erin verwerkt. Mooi designpapier.
Groetjes Ingrid

Elle-Jeanne zei

Supermooi is dit album.
Mooi gedaan met die mal.
Prachtige kleuren van het papier.
En de bingostempel ga ik op mijn verlanglijstje zetten.
Groetjes Elle-jeanne

Miriam's creablog zei

heel mooi album en wat leuk het draaielementje in de voorkant. Gr. Miriam

Elly zei

Erg leuk!! En handig zo'n basismal voor een album, daar zullen velen blij mee zijn.
Groetjes Elly

Karen Schaghen zei

Wat een super leuk kaartje

ionabunny zei

So pretty. Love the tags you made. Such a pretty album. Hugz

Astrid van der Linde zei

Oh wauw, die is vet! Ik vroeg me af wat je kon met deze Ddbd mal maar nu weet ik het ;) Super!! Ik wil hem ;)

Hellen zei

Leuke fridee album met die nieuwe mal en alle spulletjes. Echt om verliefd op te worden

Adriana zei

Wat een geweldig idee zo'n leuk album! Mooi gemaakt!

Crea Ankie zei

Heel origineel Hanny !

Valerija zei

Absolutely gorgeous, wonderful papers and design.
Valerija xx

Gina zei

Prachtige basis van je fotoalbum. Zoveel leuke details die je al klaar hebt ! Succes met de foto's! Groetjes, Gina

Bianca Werkhoven zei

erg mooi boekje tof

Odette's kaartenhoekje zei

Een super leuk album heb je gemaakt met deze leuke mal ! Super mooi !
Groetjes, Odette.