Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 8 november 2020

Bloghop nieuwe Noor Design collectie.

  Hallo creatievelingen.

Vandaag is er weer een bloghop waarbij het Noor Designteam jullie de nieuwe collectie laat zien.

Zoals jullie zien is de collectie weer gevarieerd deze keer, gave stansen en een stempel. 
En ook mooi herfstpapier en een kerstlijn met bijpassende labelset. Deze set is erg handig om te gebruiken bij het maken van kaarten of voor een December Daily. 


Deze keer heb ik een herfst lay out gemaakt. Hierbij heb ik de stempelset en de stansen met de verschillende bladeren uit de nieuwe collectie gebruikt.








Voor het maken van deze bladeren heb ik een blad aquarelpapier gebruikt dat ik met aquarelverf
gekleurd heb. Hieruit heb ik de bladeren gestanst. Vervolgens heb ik de bladeren hier en daar
nog wat accenten gegeven met dezelfde verf.
Ook heb ik uit dit blad de stempelafdrukken gehaald.



Op de gebruikte stempel staat boswandeling maken. Deze stempel wilde ik gebruikten.
Maar omdat wij niet in het bos, maar bij het arboretum gewandeld hebben wilde ik
de tekst "bos" niet mee stempelen.
Door hier een stukje tape op te plakken als je de stempel inkt en dan voordat je gaat
stempelen dit tape weer weg te halen, voorkom je dat de tekst bos beïnkt wordt en houd je
alleen de tekst wandeling over.


Dit is de lay out die ik met de nieuwe materialen gemaakt heb.


Als achtergrondvel heb ik een vel aquarelpapier gebruikt.
Hierop heb ik met structuurpasta en een mask een reliëf aangebracht.
Vervolgens heb ik dit blad in mijn spatdoos gezet.
Zoals je ziet heeft deze doos al heel veel spetters opgevangen.
Vervolgens heb ik op dit blad een glas gezet en ben daarna met distress oxide en water
gaan sprayen.


De plaats waar het glas stond wordt niet mee gesprayed.
Daar heb ik met aquarelverf de cirkel binnenin gekleurd.


Hierna heb ik met een mask, blending tool en aquarelverf nog een bladerpatroon langs de randen
van het papier aangebracht. En heb ik het achtergrondblad nog wat meer achtergrondkleur gegeven.
Ook heb ik nog wat stipjes met structuurpasta en een mask aangebracht. Uiteinelijk vond
ik die stippen saai en heb ik ze later nog gekleurd met de aquarelverf.


Hier zie je de gekleurde stippen op de structuurverf, de bladeren en de de stempel terug.
Ook heb ik hier de filmstrip van Noor Design (6002/1232)  gebruikt.



De filmstrip heb ik gestanst uit zwart cardstock en met verf en verschillende
embossingpoeders bewerkt. Dit poeder heb ik in de nog natte verf gestrooid en verhit.



De bladeren zijn erg geschikt om een cluster op je pagina mee te maken.

Dit was mijn bijdrage voor deze bloghop.
Mocht je in de buurt van Wageningen wonen en je kent de beeldentuin van Het Depot
nog niet, dan kan ik je echt aanraden om hier eens een wandeling te maken.
En als straks de musea weer open gaan, ook Het Depot zelf vind ik de moeite voor een bezoek waard.

Dat was mijn toeristische tip.
Mijn andere tip is om weer verder te hoppen naar de volgende bloghop. Want ik weet dat ook

Monique Haarhuis

een creatie gemaakt heeft die zeer de moeite waard is om te bekijken. Door op haar naam te klikken komt je bij haar blog terecht.

Leuk dat je mijn blog weer bezocht hebt.
Veel plezier met de verdere bloghop en tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

6 opmerkingen:

Christa van der Plaats zei

Ik hou van die kleuren! Telkens sta ik weer te kijken van die mooie eindresultaten van je mooie mixed media projecten! Geweldig!

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig, deze scrappagina. Wat een mooie kleuren! Groetjes Betha

Bea zei

Hanny wat een prachtige herfst lay-out met de knutselspulletjes...

groetjes Bea.

Cobie zei

Super mooie layout.
Groetjes Cobie

Angela elshout zei

Wat een mooie kleuren allemaal om zo het bos in te duiken ��
Ik geniet hier zo van

Groet Angela

Elly zei

Topper dat je bent. Zo mooi