Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 24 januari 2021

Happiness is home made.

Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie een art journal pagina zien die ik gemaakt heb.



Omdat ik vrijwel nooit de kleur paars gebruikt, besloot ik dat deze keer wel eens te gaan doen. En eerlijk gezegd vind ik het lastig om deze kleur te gebruiken.

In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.



Op aquarelpapier heb ik diverse kleuren brusho poeder gestrooid en dit poeder iets nat gesprayed.



Met een mask (mask art spiderweb) en Nuvo expanding mousse en crackle mousse heb ik in de rechter bovenhoek een reliëf  aangebracht. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik het effect van de crackle mousse minimaal vind, maar misschien komt dit wel omdat deze mousse wat harder geworden is..



Hierna heb ik stippen gestempeld met grijze oxide inkt. De stempel met stippen is eigenlijk een stempel van de kruin van een boom......



Met distress inkt en een mask (mask art kant) heb ik wat meer kleur in de pagina gebracht.





Met gelatox heb ik hier en daar wat meer paars toegevoegd.



Omdat ik de rand van de pagina te saai vond, heb ik ook hier de stempel van de boom gebruikt. Ook heb ik langs de randen van het papier de paarse gelatos gebruikt.



Op deze pagina zie je verder nog het chipboard frame (492.500.002) van Dutch Doobadoo terug. Dit frame komt uit een al wat oudere collectie van Dutch Doobadoo. Dit frame is eenvoudig te kleuren met oxide inkt.



Ook zie je op deze pagina een buzz cut art doodle frame terug. Het is leuk om deze frames te gebruiken.



Verder heb ik nog wat embellishments uit mijn eigen voorraad gebruikt.

De tekst op deze pagina komt van het sticker art vel (491.200.018) van Dutch Doobadoo.



Om heel eerlijk te zijn, vind ik deze pagina niet heel bijzonder. Ik heb veel mooiere pagina's gemaakt. Ik vraag me af of dat door de kleur paars komt. Eigenlijk zou ik deze pagina nog eens moeten maken in een andere kleur. En dan bekijken of ik nog steeds niet helemaal tevreden ben.

Leuk dat jullie hier weer kwamen kijken.
Tot een volgende keer, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: