Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 11 september 2021

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo mixed media collectie.

 Hallo bloglezers

Er is weer een nieuwe mixed media collectie van Dutch Doobadoo uitgebracht. Afgelopen week hebben jullie op de diverse facebookpagina's al voorbeelden kunnen zien die het DDBD designteam gemaakt heeft met deze nieuwe collectie. In deze bloghop laten we nog meer voorbeelden zien.


Ook deze maand is de nieuwe collectie weer heel divers.
Voor deze bloghop heb ik gekozen om iets met de Doodle en Border mask te maken. In eerste instantie zag ik niet direct de mogelijkheden van deze mask. Maar die mogelijkheden zijn echt enorm!
Vandaag laat ik jullie zien wat ik hiermee gemaakt heb en komende tijd zal ik nog meer berichten plaatsen waarbij ik deze mask gebruikt heb. Ik heb namelijk nog iets heel gaafs ontdekt met deze mask. Maar daarover later meer. Nu laat ik jullie eerst zien wat ik voor deze bloghop gemaakt heb.



Deze mask heb ik gebruikt op de voorkant van een multomap. In deze multomap zitten de A4 art journal pagina's die ik gemaakt heb. 
In dit blogbericht zal ik jullie laten zien hoe ik deze voorkant bewerkt heb.


De multomap waar mijn art journal pagina's in zitten is een craft multomap. In het verleden heb ik vaker de voorkant van zo'n multomap bewerkt, maar toen trok de voorkant van de map een beetje krom nadat ik er van alles op gekliederd had. Om dit te voorkomen heb ik deze keer bedacht dat ik eerst een laagje mod podge op de map kon smeren zodat de gesso en verf niet in het cardboard kunnen trekken. Over deze laag mod podge heb ik de gesso aangebracht. Nu de map af is, ben ik blij dat de voorkant van de map niet krom getrokken is.


Vervolgens heb ik met de mod podge tissue paper op de map geplakt. Ook de washi tape heb ik met een extra laagje mod podge vastgeplakt.
Met structuurpasta en de nieuwe mask heb ik de cirkels op de map gemaakt. Hierbij heb ik op de cirkels in het midden van de map een extra laagje structuurpasta getamponeerd zodat hier wat reliëf ontstond.


Hier is het reliëf in een close-up te zien.


Vervolgens heb ik hier en daar het tissue paper en washi tape wat afgezwakt met gesso zodat het contrast wat minder is. Ook heb ik met een andere mask en structuurpasta nog wat accenten aangebracht.



Met sterk verdunde acrylverf heb ik wat kleur aangebracht op de voorkant van de map. De tissue paper bloem heb ik gekleurd met graphitint watercolor.


Met Neocolor II krijt heb ik hier en daar de kleuren op de cirkels wat sterker aangezet. Ook heb ik met gilding wax wat accenten gegeven. Dit mooie effect krijg ik helaas niet erg duidelijk op de foto.



Op de bloem heb ik met glitter glue een subtiel glitter lijntje getekend.


Met een watervaste stempelinkt en een blending tool heb ik de randen van de map wat donkerder gemaakt.


En zo heb ik dus deze voorkant van de map gepimpt en is het een map geworden waarin mijn A4 art journal pagina's bewaren ga. Ter bescherming heb ik de map nog wel even met een spray gelakt.

Dit was de bloghop met deze nieuwe collectie. Ik hoop dat we jullie weer op allerlei ideeën hebben kunnen brengen. Om weer bij de start van deze bloghop te komen, kun je via deze link weer bij het Dutch Doobadoo blog komen.

Bedankt weer voor je bezoek aan mijn blog vandaag.
Geniet van het creatief zijn, groeten Hanny.

5 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig!!!!!!!!!!! Groetjes Betha

Diny zei

Ook deze creatie is super GAAF!
Zo mooi dat je het project ziet groeien met de prachtige foto's!
Groetjes Diny

Marjolijn van Elsberg zei

Zo mooi Hannie, het lijkt wel kunst!

Lia.vdB zei

Mooi!!! De kleuren alleen al.... dan de rest nog....

tine zei

Hoi Hanny
ik vind het altijd leerrijk als ik je blog bezoek, het wordt steeds duidelijk uitgelegd, hoe je werkt en eindigt op een prachtig resultaat!
groetjes
tine