Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 25 september 2021

Een verscheurde pagina.

Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie een art journal pagina zien waarbij ik 2x een pagina met dezelfde mask heb gemaakt, in verschillende kleuren en deze samen heb gevoegd tot 1 pagina.


Dit is de pagina die ik gemaakt heb. En natuurlijk laat ik jullie hieronder weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Met een blending tool, mask en Derwent graphitint watercolors heb ik deze achtergrond gemaakt. Graphitint is een watercolor met grafiet deeltjes in de verf. Doordat de watercolor iets nat is krijg je een heel ander effect wanneer je deze verf met een blending tool aanbrengt dan wanneer je met een blending tool een gewone inkt aan zou brengen.


Omdat ik ook nu weer vooraf geen plan had wat ik zou gaan maken heb ik voor alle zekerheid ook nog maar een stukje aquarel papier in dezelfde kleur mee geverfd. Altijd handig om dit klaar te hebben liggen. Uiteindelijk heb ik het extra geverfde papier niet gebruikt.....


Ook de stempel heb ik ingesmeerd met de Derwent graphitint watercolor en hiermee een afdruk gemaakt.



Om ervoor te zorgen dat het patroon op het andere papier door zou lopen heb ik dit stuk papier op het al eerder gekleurde papier gelegd waarbij ik erop gelet heb dat het patroon van het ene naar het andere stuk papier door zou lopen. Vervolgens heb ik het 2e stuk aquarelpapier bewerkt met de Derwent graphitint en een blending tool.


Wat is die graphitint toch gaaf.



Met een touwtje, een stuk ribbelkarton van een doos, de Sticker Art van Dutch Doobadoo, het chipboard van Dutch Doobadoo, de stans met het takje van Elizabeth Craft Designs heb ik de pagina verder afgemaakt.



Het chipboard is gekleurd met inkt.



Met inkt kun je de randen van een pagina een accent geven.


Omdat ik de achtergrond van deze pagina nog wat kaal vond, heb ik er nog wat afdrukken met een script stempel bij gezet en heb ik op deze pagina nog Frantage embossing poeder gebruikt. Hierna heb ik deze pagina in mijn art journal geplakt. De verstevigingsrondjes op deze pagina zijn ook van Elizabeth Craft Designs.


Dit was het blogbericht weer voor vandaag.
Dank je wel voor je bezoek hier.
Groeten Hanny.