Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 3 juni 2022

Rood, wit, kraft en zwart.

Hallo allemaal


In een eigen gemaakte art journal heb ik deze pagina gemaakt.
Een pagina met maar een eenvoudig, maar wel mooi kleurgebruik.
In dit bericht wil ik weer laten zien hoe deze pagina gemaakt werd.


In deze art journal wisselen zwarte pagina's en pagina's in kraft kleur elkaar af.
Op deze pagina ben ik begonnen met het tekenen van ovalen. Dit heb ik met een dikke zwarte stift gedaan.  Daarna heb ik met de Pronty foamstempel Script uit de Floral collectie (art.nr. 494.905.012) en witte verf, afdrukken op deze pagina gemaakt. Om deze letters nog iets meer te accentueren heb ik binnenin deze letters met een witte pen ook nog op letters lijkende krabbels gemaakt. Hier overheen heb ik een tekststempel gebruikt en ben met rode en witte verf aan het spetteren gegaan. De ovalen heb ik met een zwarte en witte fineliner iets gedetailleerder gemaakt.



Op een stuk wit papier ben ik met de rode en zwarte verf strepen onder elkaar gaan maken. Toen deze verf goed droog was heb ik hierbij met een zwarte fijnschrijver nog wat accenten getekend.
Uit dit gestreepte vlak heb ik dit frame gesneden. Op dit frame heb ik ook weer stempelafdrukken met de tekststempel gemaakt. Ook op andere delen van deze pagina heb ik het papier met de rood/wit/zwarte strepen en het papiertape terug laten komen.


Ik wilde nog iets meer met rood op deze pagina terug laten komen. Daarom heb ik een stuk papiertape op mijn craftsheet geplakt en hierop gestempeld, gedoodeld en gespetterd. Hiervoor heb ik fineliners, stempelinkt en verf gebruikt.
Het vol kliederen van zo'n stukje papiertape is een zeer ontspannende bezigheid.
Van dit papiertape ik ik stukken gescheurd en gebruikt.
In mijn restenbak vond ik nog bijpassende labels, een tabje in de goede kleur en een afbeelding van een penseel.
Hiermee heb ik deze pagina afgemaakt.

Dit was mijn bericht voor vandaag.
Wie weet heb ik jullie weer op ideeën gebracht om ook zelf heerlijk creatief bezig te gaan.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: