Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 28 mei 2022

Een verjaardagskaart.

Goedemorgen.

Vandaag laat ik jullie een kaart zien voor iemand die 57 jaar gaat worden.

In de collectie die Dutch Doobadoo net uitgebracht heeft zit een set cijfers.
Deze losse cijfers zijn erg geschikt om op de gelli plate te gebruiken.
Hiermee ben ik aan de gang gegaan om deze kaart te maken:


In dit blogbericht laat ik met behulp van foto's weer zien hoe ik deze kaart met o.a. de gelli plate en alcoholinkt gemaakt heb.


Met een brayer heb ik een hele lichte kleur geel over de gelli plate uitgerold. Op de foto zie je niets meer van de  kleur geel.......
Hierop heb ik de cijfers 57 in spiegelbeeld gelegd.


Op deze cijfers die op de gelli plate liggen heb ik een andere mask gelegd.


Tussen de openingen van de mask door heb ik alcoholinkt gedruppeld en ook deze inkt heb ik
weer met een brayer uitgerold.


Nadat de alcoholinkt droog was (ik heb het drogen van de inkt versneld met een hand ventilator), heb ik de ruitjes mask van de gelli plate gehaald. Op dit moment had ik pas in de gaten dat ik tussen de cijfers 5 en 7 best wat meer alcoholinkt had kunnen gebruiken.


Ook de cijfers heb ik van de gelli plate gehaald.


Vervolgens heb ik een heel dun laagje witte verf met een brayer over de inkt op de gelli plate uitgerold.
Om ervoor te zorgen dat deze laag niet te dik wordt, neem ik altijd de verf af vanaf mijn craftsheet en doe niet een klodder verf rechtstreeks op de gelli plate om uit te rollen.


En zo heb ik een afdruk op het papier gemaakt.
Hierna heb ik van het papiertje waarop ik steeds de brayer schoon gerold heb nog wat driehoekjes geknipt en hier een verjaardagsslingertje mee gemaakt. In de hoek van de kaart heb ik nog een accent aangebracht met gestippeld papier en een stansje hooray.
Achteraf gezien had ik het slingertje iets hoger moeten plakken zodat het cijfer 7 duidelijker tevoorschijn kwam.


Als je met een mask en alcoholinkt werkt, is daarna je mask best smerig. De inkt geeft niet meer af, dus je zou het gewoon kunnen laten zitten.


Maar omdat ik een hekel heb aan masks die onder de inkt/verf zitten, heb ik mijn mask weer schoon gemaakt. Dit gaat erg gemakkelijk met gedenatureerde alcohol. Dit is een schoonmaakalcohol die bij de apotheek of drogist te koop is. Ook acrylblokken waarmee je stempelt krijg je hiermee goed schoon.


Deze kaart gaat binnenkort op de post.
Het effect van de alcoholinkt op een gelli plate verbaast mij iedere keer weer in positieve zin.

Op instagram is een instahop met deze nieuwe collectie "Let's celebrate" van Dutch Doobadoo. Je maakt hierbij kans om de gehele nieuwe collectie te winnen.


Wat moet je doen om deze gehele collectie te winnen?
- Om te starten kun je naar mijn insta account gaan @hanny_rottjers
- Je deelt vervolgens het insta bericht dat daar staat in je stories/verhaal.
- Je laat onder het insta bericht met de nieuwe collectie een reactie achter
- In het insta bericht zie je de accounts van de andere teamleden staan. Je bezoekt ook de accounts van de andere teamleden. In de loop van vanochtend zullen ook zij daar berichten gaan plaatsen met creaties gemaakt met deze nieuwe collectie.
Doe je mee dan maak je kans op de gehele nieuwe collectie van Dutch Doobadoo.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om eens de alcoholinkt op je gelli plate te gebruiken.
Ik word er in ieder geval iedere keer dat ik hiermee bezig ben weer blij van.

Tot een volgende keer, groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

mooie kaart geworden, bedankt voor je uitleg erbij.
alvast veel plezier bij de workshop(s).
groetjes Alma