Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 10 augustus 2022

Een art journal pagina met restjes.

 Hallo

Vandaag wil ik jullie een art journal pagina laten zien die ik nog had liggen.
Deze pagina is gemaakt met allerlei restjes.


Dit zijn de restjes die ik hierbij gebruikt heb.
Een restje geverfd papier waarop ik cirkels met een dop en structuurpasta gemaakt heb als ondergrond. Een zwart wit gestipt papiertje dat als verpakking bij een cadeautje zat, een stuk van een doos waarvan ik de toplaag hier en daar afgescheurd heb. Een restje muziekpapier, een restje kurk waarop ik een stempel afgedrukt heb, een uitgeknipte stempelafdruk. En je ziet ook nog een stukje vellum liggen.


Dit vellum is bewerkt met witte verf, witte inkt en met de Pronty stencils (stencil Crosses nr. 470.803.087 en Squares nr. 470.801.060). De cirkels op dit blad vellum heb ik met een kroontjespen en witte inkt getekend. Ook heb ik nog met de witte verf gespetterd.
Dit vellum heb ik al meerdere keren gebruikt als achtergrond bij projecten. Nu is het blad bijna verbruikt en wordt het weer tijd om een nieuwe voorraad te maken.




Met deze restjes maakte ik deze pagina.
Omdat ik dit nog te kaal vond, heb ik de pagina zelf nog bewerkt.


Op de pagina heb ik met 2 kleuren bruine stempelinkt en een blending tool (m.b.v. een stencil) letters gemaakt. Het idee was om het stencil iets te verschuiven en dan het idee van een schaduwrand te krijgen. Dat moet ik nog even goed oefenen.....
Op de achtergrond heb ik nog wel gespetterd met verf. Daar zie je uiteindelijk niet veel meer van. Net zoals de letters nog nauwelijks zichtbaar zijn.



 Zoals je ziet heb ik nog wat extra elementen aan de pagina toegevoegd omdat ik het geheel nog niet 'af' vond en nu wel.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Suc6 met de warmte die we gaan krijgen. Of wellicht is dat echt genieten voor je, geniet er dan van.

Groeten Hanny.

3 opmerkingen:

Margreet zei

Weer veel ideetjes opgedaan. Het is een gave pagina geworden!
xxx Margreet

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een leuke pagina is het geworden!
groetjes Alma

Wies zei

Leuke pagina heb je met de restjes gemaakt. Bedankt voor de inspiratie.
Groetjes, Wies