Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 25 november 2022

Be original.

Hallo allemaal.

Vandaag laat ik jullie zien hoe deze art journal pagina's gemaakt zijn.
Het zijn kleine vierkante pagina's, leuk om te maken als je met een klein project bezig wilt zijn.

Deze pagina's zitten in een kleine art journal:



In het bericht van 26 oktober en in het bericht van 8 augustus liet ik al andere pagina's uit dit album zien.


Bij het maken van deze pagina's ben ik gestart met een al oudere mask (art.nr. 470.715.120) van Dutch Doobadoo en de Cadence verf.



Toen de verf droog was heb ik met een penseel de Cadence mixed media ink spray op het aquarelpapier aangebracht. Hierbij heb ik het papier nat gemaakt zodat de inkt verder uitvloeit.


Over deze inkt heen (toen dit droog was) heb ik een stempelafdruk gemaakt.
Over de nog natte stempelinkt heb ik embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.


Vervolgens heb ik een 2e mask erbij gepakt. Met een natte blending tool heb ik de Cadence verf aangebracht.


Ook dit is een al wat oudere mask (art.nr. 470.715.120) waarvan ik vermoed dat veel van jullie deze in je bezit hebben.


Op deze pagina's ben ik nog met water aan het spetteren gegaan. In dit water heb ik embossingpoeder gestrooid en dit verhit. Zo ontstonden de roze vlekjes.
Het greyboard Baroque (art.nr. 492.006.010) geeft iedere keer weer een leuk accent op een pagina.




De stickers zijn altijd weer handig om te gebruiken. Met Distress inkt kun je deze stickers bewerken zodat ze een kleur krijgen passend bij je pagina's.


Het greyboard frame (dat ook met roze embossingpoeder bewerkt is), komt uit deze set.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: