Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 16 november 2022

Een verhuiskaart.

 Goedemorgen.

De chipboard sleutel, de chipboard pijpleidingen, het papier en het stencil met de stenen uit de Pronty Crafts  'Under Construction'  collectie zijn erg leuk om op een verhuiskaart te gebruiken.
Dus dat heb ik gedaan.



artikelnummer: 470.802.097


artikelnummer: 492.001.030


artikelnummer: 492.001.031


Artikelnummer: 471.201.004

In dit bericht laat ik weer zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met inkt heb ik de achtergrond gemaakt.


Met een watervaste stempelinkt heb ik (met behulp van een blending tool en het stencil met de steentjes) de achtergrond verder bewerkt.


Met een bruin Inktense potlood heb ik hier en daar de stenen wat geaccentueerd qua kleur.
Hierna heb ik met een witte stift nog wat contourlijntjes in de stenen getekend.


De chipboard sleutel heb ik eerst met gesso bewerkt en daarna met de Distress Oxide gekleurd. In de nog natte inkt heb ik wat embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.



De chipboard pijpleidingen heb ik eerst in de gesso gezet en daarna met watercolors gekleurd.
De plattegrond van een huis die je op deze kaart ziet komt uit een interieurboek dat ik bij de Kringloopwinkel vond. Het papier hiervan ik ik gekreukeld en met Distress inkt bewerkt.
Het papier dat je achter deze plattegrond ziet is ook afkomstig uit de Pronty Crafts 'Under Construction' lijn. De randen van dit papier zijn gescheurd en met Distress inkt bewerkt.
Op de kaart zie je ook nog een stukje tule.


Deze verhuiskaart is inmiddels verstuurd, daarom kan ik hem nu laten zien.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van het creatief zijn.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: