Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 21 juni 2024

Een art journal pagina met Pronty materialen.

Hallo bloglezers.

Het is altijd erg leuk om stencils met elkaar te combineren.
Bij de nieuwe Nostalgia collectie van Pronty zitten ook 2 stencils die erg mooi matchen.

Dit zijn de stencils die ik voor deze art journal pagina gebruikt heb:



Hieronder kun je lezen hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


Een deel van het stencil heb ik op aquarelpapier gelegd en daarna ingesmeerd met blauwe acrylverf.
Daarna heb ik water op het stencil gesprayed en hiermee een afdruk gemaakt op een ander blad aquarelpapier.
Door het stencil aan te drukken op het papier en het dan even te laten liggen krijg je een mooie afdruk.


Hier zie je links op het papier de afdruk met dit stencil.
Op de rechterhelft van de pagina heb ik het andere stencil gebruikt.
Hierbij heb ik met Distress inkt het patroon op het papier overgenomen.
Het stencil heb ik vervolgens laten liggen en in sommige ovalen heb ik wat lijntjes getekend en de omtrekken van de ovalen getekend.
Ook heb ik de randen van het papier geïnkt met Distress inkt.


Toen ik het stencil ingesmeerd had met verf en het stencil van het papier haalde, hield ik deze afdruk op het papier over. Dit papier heb ik niet bij deze pagina gebruikt, maar ergens anders voor. Dat bericht zal ik later nog een keer plaatsen.


De pagina heb ik verder afgemaakt met het papier van de Pay it Forward collectie.


Uit een van de vellen heb ik de 3 cirkels geknipt.
Ook zie je nog 2 andere stukjes papier uit deze collectie.


De chipboard label is met dezelfde verf geverfd als het stencil op de achtergrond.
Deze label komt uit de Under Construction collectie van Pronty.


Ook zie je op deze pagina delen van de tickets uit de Numbers and Letters collectie terug.

De overige materialen zijn afkomstig uit mijn stash.

Mijn art journal is weer wat voller.

Fijne dag verder, groeten Hanny. 

Geen opmerkingen: