Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 4 oktober 2024

Een beetje kerst.

Hallo bloglezers.

Pronty heeft een nieuwe kerstcollectie uitgebracht.
Een aantal materialen uit deze collectie heb ik bij het maken van deze kerstkaart gebruikt.


Hieronder kun je de beschrijving lezen hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Bij het gebruiken van de gelli plate rol ik altijd mijn brayer schoon op een stuk papier.
Deze stukken papier bewaar ik altijd omdat het mooie achtergronden zijn om weer te gebruiken.
Zo'n achtergrond heb ik voor deze kaart gebruikt.


In deze collectie zit een leuk postzegelstencil. Binnenin dit stencil zit een opening zodat je ook alleen de rand van dit stencil kunt gebruiken. Omdat ik de binnenrand niet wilde gebruiken, heb ik er een stukje papier opgelegd terwijl ik het stencil inktte.


Dit postzegelstencil wordt geleverd in een set, twee postzegelranden en een stencil van een envelop.


Met Distress inkt heb ik deze rand geïnkt.
Op een later moment heb ik de inkt nog iets sterker aangebracht.


Het chipboard heb ik afgescheurd, bewerkt met Oxide inkt en in de nog natte inkt heb ik hier en daar een aantal kleuren embossingpoeder laten vallen en verhit.


Hier een detailfoto van het chipboard dat bewerkt is met het embossingpoeder.


De sneeuwsterren van dit chipboard zijn natuurlijk ook afzonderlijk te gebruiken.


De paper art embellishments zijn erg leuk om te gebruiken.
Hier heb ik een van die paper art postzegels geplakt op een stukje van een doos.
Achter deze paper art postzegel heb ik wat engelenhaar geplakt dat ik vorig jaar voor de kerst in een tuincentrum kocht. Dit geeft een feestelijk effect.


Gelukkig heb ik nog veel meer leuke afbeeldingen over die ik kan gaan gebruiken.

Heel langzaamaan groeit mijn voorraad kerstkaarten.

Ik ben weer blij met deze kaart erbij. 

Geen opmerkingen: