Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 25 april 2019

Bloghop nieuwe collectie Dutch Doobadoo.

Hallo allemaal.

Vandaag laat ik jullie een blogbericht zien waarbij ik foto's verwerkt heb voor in mijn Art Journal en waarbij ik een mask uit de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo gebruikt heb.
Ook deze maand zijn de mogelijkheden met de nieuwe producten weer divers.
In deze bloghop laat het Design Team jullie weer verschillende voorbeelden zien waarbij we de nieuwe collectie gebruikt hebben.

Deze keer ben ik met de nieuwe Mask Art (470.715.616) aan de gang gegaan.
Ik vind de "postzegelvlakken" van deze mask erg gaaf en besloot deze mask te gebruiken in combinatie met foto's die ik van de bollenvelden gemaakt heb.
Wat heb ik dit jaar weer genoten van al het moois dat de natuur laat zien.


Ik heb met deze mask en (mini) foto's een pagina gemaakt in mijn Art Journal.


Omdat ik de vlakverdeling anders wilde hebben dan de mask, heb ik met papier en washi tape een vlak afgeplakt.
Met een blending tool en distress inkt heb ik dit vlak gekleurd
op het papier voor in mijn Art Journal. 


Hierna heb ik de mask opgeschoven en een 2e vlak gekleurd.


Zo zijn op mijn dubbele pagina 4 vlakken ontstaan.
De rondjes die je op deze pagina's getekend ziet staan, moeten nog uitgestanst worden zodat deze pagina's straks in mijn Art Journal gestopt kunnen worden.


De volgende stap was het stempelen van de achtergrond.


Er moest nog even een vlekje weg gewerkt worden omdat ik zo dom was om de kleuren inkt op de goede kant van het papier te testen......


Ten slotte heb ik de pagina's verder af gemaakt door de foto's erop te plakken.
Deze foto's heb ik op zwart cardstock gemat zodat ze mooier uitkomen.
Ik heb nog wat tekststrookjes erbij geplakt en hier en daar
nog wat tekststempels gestempeld.

Door het kleuren van deze blokken, heb ik een leuke achtergrond
voor de foto's op deze pagina.
Designpapier heb ik verder niet gebruikt.
Een heerlijke herinnering is weer vastgelegd.
En ik heb weer genoten van het maken van deze pagina's.

Mocht je in aanmerking willen komen voor de prijs die aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet om een reactie onder dit bericht te plaatsen.

Voor nog meer inspiratie kun je nu naar het blogbericht van Mirande gaan.


Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Veel plezier met de verdere bloghop.
Fijne dag verder, groeten Hanny.




18 opmerkingen:

Elly zei

Wauw wat een mooie pagina's.
Groetjes Elly

Gerlinde zei

Wat een ontzettend gave pagina's heb je ermee gemaakt!
Echt schitterend!
Groetjes Gerlinde

Betha Horsmeier-Bouter zei

Schitterend deze pagina's! Groetjes Betha

Wilma van Bergen zei

Wow schitterende lay out, super gave kleurtjes ook.

De Hobbyzolder zei

Mooie pagina's met super kleuren!
Groetjes Cecile

martina's kaartjes zei

ziet er helemaal leuk uit !
geslaagd kaartje zo
grtjs, martina
x

Bianca Werkhoven zei

erg tof zeg.

rosina zei

Heel leuk om dit te maken voor je art journal.groetjes Rosina

Alice zei

Leuk model, gave kaart

Alice zei

Ook weer erg mooi! Genieten

Rosina zei

Woooow Hanny wat een schitterende pagina's in je ArtBook...heel mooi gemaakt met die leuke nieuwe mask en zeker die mooie foto's van die prachtige voorjaarsbloemen maakt het een lust voor het oog..
lieve groetjes
Rosina

Handmade cards zei

Ziet er heel gaaf uit, mooi gedaan Hanny!

Diny zei

Wat een schitterende pagina's heb je voor je Art Journal gemaakt Hanny.....ziet er zo gaaf uit!
Groetjes Diny

Crea-Mo's Cards & More zei

Wat een super leuke creatie. Liefs Monica

Lucky L. zei

Heel mooi gedaan!
Groetjes Ingrid

Aniet zei

Erg leuk Hanny en vooral met die prachtige foto's van de bollenvelden, genieten toch. Ik waag graag een gokje voor de bloghop
groetjes van Aniet

Aartje zei

Ziet er geweldig mooi uit. Lekker zonnig.
Groeten, Aartje

Creanita60.blogspot.nl zei

ziet er super leuk en fleurig uit!
groetjes Anita