Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 23 juni 2019

Met een mooie basis.......

........ hoeft een kaart niet ingewikkeld te zijn.
Hallo allemaal.
Vandaag wil ik jullie laten zien dat als de basis van een kaart goed is, dat de kaart niet ingewikkeld hoeft te zijn om mooi te zijn.
Tenminste, dat is mijn mening.
Dit is de kaart die ik gemaakt heb.

Eigenlijk is het een erg eenvoudige kaart, niet moeilijk om te maken.
Een kaart waar ik ook geen uren mee bezig geweest ben.
Het kostte me meer tijd om de materialen te pakken en stansen,
dan het daadwerkelijk opplakken van alles.


Het kader op deze kaart heb ik gemaakt met distress inkt.
Op een acrylblok heb ik de inkt van het stempelkussen afgedrukt,
hier heb ik een paar druppels water aan toegevoegd en dit met een penseel
verdeeld over het acrylblok.
Met dit blok heb ik een afdruk op papier gemaakt.
Hierna heb ik dit gedroogd met de heattool.

De mat die onder dit stukje papier ligt komt uit mijn voorraad zelf gekleurd papier.
Ik ben gek op deze tint blauw.
Eens in de zoveel tijd neem ik mijn brayer en acrylverf.
Ik voeg bij de acrylverf wat water toe en rol de brayer over het papier.
Zo maak je deze schitterende achtergrondvellen.
Altijd handig als je er een paar hebt liggen.


Verder heb ik op deze kaart wat stansen gebruikt.


Dit is toch wel een van mijn favoriete Noor stansen, het visnet (6002/0992)
Ik gebruik deze stans graag om ergens achter te gebruiken.
Als visnet heb ik deze stans nog nooit gebruikt....


De tekst hello heb ik gestempeld op een stans uit deze set (6004/0028).


Het klimoptakje is gemaakt met deze stans (6002/1026).


De filmstrip heb ik hiermee gemaakt 6002/1232).

Het mooie takje bovenin de kaart komt uit de set Summer Vibes (6002/1290).


Door onderdelen met 3D foamtape op te plakken krijg je wat diepte in je kaart.
Ook heb ik de klimop takjes niet helemaal vastgeplakt.

Het maken van deze kaart heeft me weer heerlijk aan het freubelen gezet.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: