Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 4 juli 2019

Bloghop nieuwe collectie Dutch Doobadoo.

Hallo bloglezers.
De nieuwe collectie van Dutch Doobadoo is weer verkrijgbaar.
Als designteam zijn wij al aan de gang gegaan met deze verscheidenheid aan materialen.
Daarom vandaag deze bloghop om jullie te inspireren. 
Het leuke van lid van een designteam zijn, vind ik natuurlijk het voorrecht om met deze materialen te mogen werken. De mogelijkheid om anderen op creatief te kunnen inspireren en te laten ervaren hoe fijn het is om creatief bezig te zijn.
Maar ook omdat ik hierdoor met materialen aan de gang ga,
op een andere manier, of met een ander kleurgebruik dan ik normaal zou doen.
En dat heb ik deze keer gedaan.
De kerstballen heb ik gemaakt met kleuren die ik niet snel zou pakken.

Hieronder een beschrijving hoe ik dit gemaakt heb:



Op de uitgesneden kerstballen heb ik Color Burst gestrooid en hierover water gesprayed.
Zo ontstaan er mooie vlekken.

Hierna heb ik met een mask (Mask Art Star A5), distress inkt en een blending tool de achtergrond van de kerstballen verder af gemaakt.


De randen van de grote vorm van de kerstbal heb ik ook met distress inkt gekleurd.
Hiervoor heb ik eerst een afdruk met het stempelkussen van de distress inkt op mijn craftsheet gemaakt, dit vermengd met water en dit met een penseel aangebracht op het papier.
Op de kleine kerstbal kun je zien dat ik er nog wat druppels water op heb laten vallen en dit hierna gedroogd heb met een stukje keukenpapier. Zo zijn de kleine vlekjes ontstaan.


De gouden en witte spatten op deze kerstballen zijn gemaakt met fran-tage.
Een erg leuk materiaal wat je verhit met de heattool en een leuk effect geeft.


Met stansen en stempels heb ik de kerstballen verder af gemaakt.


Dit was mijn bijdrage voor deze bloghop.

Jullie kunnen nu de bloghop gaan bekijken bij de andere designteamleden.
Vanaf hier kun je verder gaan naar de mooie creaties van


Veel plezier met de verdere bloghop.

Mocht je kans willen maken op de fantastische prijs die er aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet om ook onder dit bericht te reageren.

Groeten Hanny.


Geen opmerkingen: