Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 1 augustus 2019

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo collectie augustus.

Hallo bloglezers.

Ook deze maand brengt Dutch Doobadoo weer een mooie nieuwe collectie uit.
En hoe heerlijk is het dan als je vakantie hebt en volop tijd hebt om heerlijk creatief bezig te zijn?
Laat ik nu net die mazzelaar zijn.

Dit is de nieuwe collectie van deze maand.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Zo net voor de vakantie hang ik altijd bij mijn klaslokaal een vakantiewens naast de deur.
De ouders en kinderen van mijn groep, wens ik persoonlijk een fijne vakantie toe.
Maar ook al die andere kinderen en volwassenen op onze school wens ik een fijne vakantie toe.
Tenslotte hebben we er allemaal samen weer een mooi jaar van gemaakt
om met plezier op terug te kunnen kijken.
Voor de vakantiewens van dit jaar heb ik de nieuwe Mask Art van DDBD gebruikt.
In dit blogbericht laat ik jullie weer d.m.v. foto's zien hoe ik deze gemaakt heb.


Met mod podge heb ik diverse stukjes papier op een blad aquarelpapier geplakt.
Het papier dat ik hiervoor gebruikt heb is tissue paper, papier uit een Vietnamees boekje, uit een woordenboek, muziekpapier. Ook heb ik stukjes stukadoorstape gebruikt.


Door dit met modge podge op te plakken kun je erna nog met inkt, verf,
Brusho of iets dergelijks overheen gaan.


Hierna heb ik er een dun laagje gesso over aangebracht en op
het blad gestempeld met een watervaste stempelinkt.


Ook heb ik de nieuwe mask in combinatie met gesso gebruikt.
Vervolgens heb ik met Brusho het vel gekleurd.





Op deze achtergrond heb ik de tekst Fijne vakantie geplakt.
De letters heb ik gemaakt met stempels.
Ik had hier natuurlijk ook de Dutch Doobadoo Stencil Art met het alfabet kunnen gebruiken, maar omdat het die avond al best laat was (te laat eigenlijk....) toen ik dit af had, heb ik gekozen voor de snelste manier van letters maken.
De letters heb ik gestempeld op reststukjes papier die ik nog had liggen.
Het caravannetje is een stempel.


En zo hangt dit vel dan bij de prikwand naast de deur van mijn klas.
Ook jullie wil ik een hele fijne vakantie wensen.
Geniet van het gevoel dat VAKANTIE hebben geeft.
Geniet van het niet hebben van verplichtingen.
Geniet van alle vrije tijd die je nu hebt.
Hopelijk kunnen jullie ook genieten van het mooie weer.
Geniet van elkaar.
En geniet van de tijd die je nu hebt voor onze fantastische hobby.

En mocht je de vakantie al gehad hebben......
Geniet van de mooie herinneringen die deze vakantie je bracht..
En tijd om te knutselen heb je ook nu vast wel.

Dit was mijn bijdrage voor de bloghop met deze nieuwe collectie.
Leuk dat jullie weer even kwamen kijken.
Voor nog meer inspiratie kun je nu door hoppen naar het blog van


Mocht je kans willen maken op de fantastische prijs die er te winnen valt,
vergeet dan niet een reactie achter te laten onder dit bericht.

Veel plezier met de verdere bloghop.
Groeten Hanny.

22 opmerkingen:

sabine nijhoff-schepers zei

Wauw wat een leuk idee zeg!!
Erg gaaf

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi en heel leuk idee! Groetjes Betha

Wilma van Bergen zei

Wat is het eindresultaat toch altijd kloppend en mooi bij jou. Echt super gemaakt weer.

Annemieke zei

Weer een heel leuk voorbeeld. Ga het zeker eens een keer proberen.

JanniedenButter zei

Heel leuk gedaan ,erg knap Hanny!!
Groetjes Jannie

Unknown zei

Wat een mooie techniek. Weer wat bijgeleerd!

hellendegraaf@gmail.com zei

Super leuk dank je wel voor de goede uitleg

Wendy Dierckx zei

Wat tof zeg!!!! Heerlijk!!

Diny zei

Wat een mooi verhaal zit er achter je prachtige creatie Hanny....heel erg leuk gedaan!
Groetjes Diny

Marianne zei

Wat leuk gedaan!

Aartje zei

Wat een leuke manier om iedereen den fijne vakantie te wensen. Ziet er prachtig uit.
Groeten, Aartje

Valery zei

Brusho, (nog) geen idee wat het is, maar het geeft een mooi kleurresultaat! En die letters zo los opgeplakt ziet er leuk uit. Brengt me op ideeën. Thnx!

Freubelmina zei

Wat een werk heb je ervan gemaakt Hanny,heel mooi! Ik denk dat je wel heel veel reacties hebt gekregen op school?!
Lieve freubelgroetjes, Wilma

Lucky L. zei

Heel mooi gedaan! Leuk idee...
Groetjes Ingrid

Natalie-creatiefje zei

Hoi..superleuk en inspirerend! Weer iets heel anders...
Dank je voor dit idee..groetjes!!

Anoniem zei

Super leuk !!! Mooi gemaakt !!!

Groetjes Sylvia

Sylvia zei

Super leuk !!! Mooi gemaakt !!!
Groetjes Sylvia

LisannesKaartenhobby zei

Super mooi gemaakt! Ik ga dit idee onthouden en ook het idee met een wens voor ouders en leerlingen bij de deur, ik geniet van hetzelfde mooie werk als jij. Paar jaar heeft mijn hobby stilgelegen om zowel de studie als werk af te krijgen, nu studie klaar is weer heerlijk aan de knutsel.

Hobbygroet,
Lisanne

Crea Ankie zei

Super mooi Hanny!
Dank je wel voor de duidelijke uitleg.

Rosina zei

Een prachtige vakantiewens heb je gemaakt voor je leerlingen hun ouders en collega's Hanny
Mooie nieuwe materialen heb je weer gebruikt ....En zeker bedankt voor de duidelijke uitleg ervan...
lieve groetjes Rosina

Made by Nicolette zei

Wauw heel gaaf gedaan, ik zal ook de modge podge weer eens voor de dag halen. Je hebt me geïnspireerd!

Groetjes
Nicolette

Jolanda zei

Mooie kaart met een mooie opbouw