Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 6 augustus 2020

Bloghop nieuwe mixed media collectie van Dutch Doobadoo.

Hallo bloglezers.

Vandaag laat het designteam jullie mee genieten van de creaties die we gemaakt hebben
met de nieuwe mixed media collectie van Dutch Doobadoo.

Wat is het toch iedere keer weer genieten om zo'n heerlijk creatief
pakket in handen te hebben. Dat worden weer vele uurtjes genieten om hiermee
bezig te kunnen zijn.

Voor de bloghop van vandaag heb ik een canvas gemaakt.


Op een facebookpagina las ik dat iemand alcoholinkt op een schilderspaneel gebruikt had.
Omdat ik geen schilderspaneel had, maar wel een canvasdoek, besloot ik om maar
gewoon te gaan proberen of ik hierop ook met alcoholinkt kon werken.
En zoals jullie zien, is dit gelukt.
Wat was dit leuk om te maken.
In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik dit canvasdoek gemaakt heb.


Ik ben gestart met het aanbrengen van structuurpasta op mijn canvas.
Hierbij heb ik diverse masks gebruikt.
Ook heb ik hier en daar met een paletmes wat structuurpasta gekliederd.
Ik heb de canvas dus niet eerst met gesso bewerkt.
Ik heb geen idee wat het effrect van de alcoholinkt is als ik dat wel gedaan zou hebben.
Dat ga ik binnenkort nog eens proberen.


Dit is de mask uit de nieuwe collectie die ik gebruikt heb.


Het is erg leuk om deze mask te combineren met de mask Script die al eerder uitgebracht is.


Ook heb ik in de ondergrond deze mask gebruikt.
Het patroon van de stenen heb ik op meerdere plaatsen terug laten komen.

Dit is de structuurpasta die ik hierbij gebruikt heb.
Een stevige pasta die vrij snel droogt, fijn om mee te werken.

En vervolgens ben ik zo enthousiast aan de gang gegaan, dat ik geen stappenfoto's
tussendoor gemaakt heb.....


In eerste instantie heb ik mijn canvas "ingesmeerd" met een laag blending solution.
En vervolgens ben ik de inkt gaan druppelen, heb hier weer wat blending solution erbij gedaan
en heb met zo'n klein blaasbalgje de inkt verspreid over mijn canvas.
Dit heb ik ook met een gewone haarföhn gedaan, maar omdat dit erg breed blies,
vond ik dit geen succes.
Dit heb ik een aantal keren herhaald totdat ik er tevreden over was.
Om het mooiste effect te krijgen heb ik er best veel blending solution bij gebruikt.
Toen op een gegeven moment mijn flesje blrending solution op was,
ben ik verder gegaan met een flesje gedenatureerde alcohol (965) dat ik nog had staan.
Ook hiermee ging het verdunnen en verspreiden van de alcoholinkt goed.
Mocht je ook met alcoholinkt aan de gang gaan, vergeet dan niet om goed
de ruimte te ventileren.


Bij deze canvas heb ik ook de gouden mixative gebruikt. Deze is niet transparant.
Toen de basis voor de canvas klaar was, heb ik op sommige plaatsen de mask terug
gelegd en ben met goudverf en een blending tool over de structuren heen gegaan.









Met de gouden mixative en goudverf heb ik nog wat gespetterd.


De hele kleine vlekjes die je op de onderkant van deze foto ziet, zijn ontstaan doordat ik
met de blending solution gespetterd heb.


Ik heb later ook nog met wat zwarte verf gespetterd.


De paper art klok heb ik niet bewerkt met verf omdat ik dit zo onbehandeld mooier vond.


De metalen tandwielen heb ik voorzien van verschillende soorten verf.
De zijkanten van deze canvas heb ik ook met alcoholinkt bewerkt.
Omdat ik vervolgens het effect hiervan wat te egaal vond, heb ik een prop plastic
iets in de verf gedoopt en heb hiermee afdrukken op de zijkant van dit canvas doek gemaakt.

En zo is dus deze canvas ontstaan.
Het lijkt wel of de alcoholinkt diepte geeft.
Ik ben erg tevreden met het eindresultaat.


Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop met nieuwe materialen.
Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken.

Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet om vandaag ook een reactie onder dit blogbericht achter te laten.

Dit was weer onze bloghop.
Vanaf hier kun je weer terug naar het blog van Dutch Doobadoo.


Mocht je straks ook wat van deze fantastische collectie aan gaan schaffen,
geniet ervan om hiermee bezig te zijn.

Groeten Hanny.


12 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig Hanny en wat een mooie kleuren! De nieuwe masks komen goed tot zijn recht op jouw prachtige creatie! Groetjes Betha

Ilona zei

Dit ligt totaal uit mijn comfort zone, maar ga mij er zeker een aan wagen.

Betina zei

wauw! supermooi geworden

Aartje zei

Wat leuk om met een canvas te werken. Het resultaat is prachtig.
Groeten, Aartje

Marlies zei

Je eindigt met de tekst geniet er van, je kunt zien dat je zelf met veel plezier aan dit doek hebt gewerkt, mooi resultaat.

Nicolle zei

Die kleuren, geweldig! Ik heb gelijk een abbonnement op je blog genomen want ik zag dat je nog veel meer interessante technieken bespreekt. Ik heb nu heel veel zin om structuurpasta te gaan kopen....

Annet.sl zei

Geweldig wat mooi😍

Valerija zei

This is so amazing. Great colours and texture. I love this!
Valerija xx

Monique Sueters zei

Prachtig Hanny, je hebt laten zien dat er veel mogelijkheden zijn met andere producten, geweldig!

ger zei

ook al weer zo'n prachtige project geworden maar het zijn ook super producten

Pouwla zei

Heel mooi gemaakt Hanny!

Anoniem zei

Super gaaf !!! Prachtige kleuren.

Groetjes Sylvia