Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 19 oktober 2020

Every moment is beautiful.

  Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik dit canvasboard gemaakt heb:




Ik ben begonnen met het aanbrengen van de Cadence reliëf pasta.
Dit heb ik met een paletmes en niet erg precies gedaan.
Toen dit droog was heb ik met masks van Dutch Doobadoo en de witte Cadence reliëf pasta structuur
op het board aangebracht.




Hierna ben ik de achtergrond gaan schilderen.


Voor de lichte kleuren heb ik deze 2 Cadence verven met wat water gemengd. Door de verf niet in zijn
geheel door te mengen, krijg je wat kleurverschil op het board. Door op de nog natte verf water te sprayen, lopen kleuren mooi vaag uit.


Voor de blauwe tinten heb ik de Cadence verf gemengd net de Mix Media Shimmer. Hier heb ik ook nog wat water aan toegevoegd.


Omdat ik wat contrast miste, heb ik met donkerbruine inkt en een penseel er vlekken bij gemaakt.
Ook nu heb ik weer wat water op de inkt gesprayed waardoor de vlek iets vervaagt.
Ook heb ik met Cadence verf en bubbelplastic wat accenten aangebracht.


Met stempelinkt en een blending tool heb ik de klokken wat geaccentueerd.
Hierbij heb ik de mask weer terug op het board gelegd om zo een strakke afdruk te krijgen.
Ook heb ik met verf nog wat steentjes gekleurd om meer contrast te krijgen.



Met een droge tamponeerkwast en de Cadence Altin Gold verf heb ik hier en daar wat accenten aangebracht. Helaas is dit op de foto slecht te zien.



De tickets heb ik een tijd geleden al eens gemaakt.
De cirkels zijn gemaakt op aquarelpapier met Cadence verf en later uitgeknipt.


Het geel heb ik met mijn vingers geschilderd. De oranje en witte lijnen zijn met een sateprikker geschilderd. Ik heb hiervoor geen penseel gebruikt omdat de verf dan te mooi uitvloeit.
Over deze cirkels heen heb ik stempelafdrukken gezet. Het verbandgaas heb ik ook met deze
gele verf geverfd.

De frames die je op deze foto ziet zijn van Dutch Doobadoo en ontzettend leuk om te gebruiken.



Met de koper kleurige Cadence Shake and liquid gilt heb ik nog wat gespat. Dat zijn de glimmende spatjes die je op het board ziet staan.


Als laatste stap heb ik met een watervaste inkt hier en daar nog wat lijnen gezet (o.a. in de stenen).


Het zwarte tekststrookje komt vanaf het stickervel met teksten.


Bij het onderste ticket zie je nog een stans van Craft Emotions en wat takjes van Dutch Doobadoo.


Dit is mijn blogbericht met uitleg hoe ik dit canvas board gemaakt heb.
Wat is het toch heerlijk om op deze manier bezig te zijn.
Je begint met iets, maar hebt nog geen idee vooraf wat er later uit je handen zal gaan komen.

Leuk dat je weer hier kwam kijken, tot een volgende keer. Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: