Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 12 november 2020

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo mixed media collectie.

                                                                  Hallo bloglezers.


Er ligt inmiddels al weer een nieuwe mixed media collectie in de winkels.
Met deze bloghop willen we jullie laten zien hoe leuk deze collectie weer is.


Bij deze Art Journal pagina heb ik o.a. de vlindermask gebruikt en de A4 mask.

In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op aquarelpapier heb ik Brusho poeder gestrooid en hierbij water gesprayed.
Toen dit droog was heb ik deze oudere Dutch Doobadoo stempel ook nat gesprayed
en hiermee afdrukken op het papier gemaakt.
Het Brusho poeder vermengt zich dan met dit water waardoor je het patroon in je papier krijgt.
Dit effect krijg je ook met andere stempels.



Hierna heb ik met gesso cirkels op het papier getekend en heb ik met een kroontjespen en
Oxide Spray lijnen getekend in de stempelafdrukken en rondom de cirkels.
Het is erg leuk om de oxide Spray inkt op deze manier te gebruiken om accenten aan te brengen.


Met een Derwent Inktense potlood heb ik wat extra kleur aangebracht in deze cirkels.



Vervolgens heb ik de mask van de vlinder bewerkt met deze materialen.
Door er wat water bij te sprayen, kun je een afdruk met deze mask maken. 


Dat heb ik gedaan in de linker benedenhoek van het papier.
De lijnen van de vlinder heb ik met een zwarte fijnschrijver geaccentueerd.
Hierna heb ik de mask schoon gemaakt en op het papier terug gelegd.
Met een blending tool en distress inkt heb ik deze vlindermask meer bruine kleur gegeven.

Met de A4 mask heb ik bovenin het blad afdrukken gemaakt met distress inkt.
Hierbij heb ik de mask steeds iets verschoven en het patroon herhaald.


Met een penseel en de Coliro pearlcolors heb ik de lijnen van deze mask iets aangezet.
Hierdoor zijn de lijnen iets meer gaan glanzen. Ik had hiervoor ook deze verf op een craftsheet
kunnen doen en met een blending tool kunnen opnemen en bij de mask gebruiken. Maar dan
krijg je alles van de mask glanzend. Ik heb een penseel gebruikt omdat ik slechts hier
en daar een glanzend effect wilde hebben.


Met een stans heb ik de notebook cirkel gestanst. Deze cirkel heb ik geverfd met aquarelverf.


Achter de cirkel zie je een stukje Paper Art Stuc Tape (472.948.053).




Achter deze cirkel zie je een Paper Art Clock (472.950.007).


Dit zijn cirkels uit de set Paper Art Circles A4 (472.948.052).
Ook deze cirkels zijn geverfd met de Coliro pearlcolors.


De tekst HOPE is ook afkomstig uit het Paper Art vel Clocks.


Omdat ik de pagina nog wat flets vond heb ik hier en daar nog wat bruine vlekken erbij gemaakt
en wat papieren rondjes erbij geplakt. Ook heb ik weer gespetterd.
Voor de letters rups en vlinder heb ik de letter stickers van Dutch Doobadoo (491.200.002) gebruikt.


Ook deze keer hoop ik weer dat mijn beschrijving van deze pagina duidelijk genoeg is zodat
jullie ook zelf ermee aan de gang kunnen gaan.

Dit was mijn bijdrage voor deze bloghop.

Voor nog meer inspiratie kun je nu door hoppen naar het blog van:


Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

7 opmerkingen:

Elly zei

Echt super gaaf.
Groetjes Elly

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg mooi! Groetjes Betha

Hobby Hoogland zei

Wat prachtig gemaakt en wat leuk al die uitleg erbij.
Zijn heel veel mooie dingen op te bewonderen.
groetjes Marjan.

Lenneke zei

Wat mooi gemaakt, mooie kleurencombi. En ook duidelijke uitleg super om te lezen.

Mirjam1702 zei

Wat leuk! En totaal anders als de andere blogs!

Wil Bijl zei

Wauw echt supergaaf en alles zo duidelijk uitgelegd.
Het is een prachtige kleuren combinatie

Donna zei

Hello everyone.  I want to share my amazing experience with the great spell caster Dr Mark my husband was cheating on me and when I found out we had a fight which lead him filling for a divorce I cried and fell sick when I was searching about love quotes online I saw people talking about Dr Mark and his great work whose case was similar to mine they left his contact info I contacted Dr Mark and he told me not to worry that after 24 hours he will cancel the divorce and my husband will be back to me after I did everything he asked me to do to my greatest surprise the next day evening it was my husband he knelt down begging me to accept him back, thank you once again Dr Mark you are indeed a blessing to me he can also help you. contact Dr Mark through his email address on: blessedlovetemple@gmail.com
He cure all kinds of sickness or diseases such as: HERPES VIRUS LASSA FEVER GONORRHEA HIV/AID