Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 3 november 2021

Een kerstkaart met structuurpasta.

Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze kerstkaart gemaakt heb.


Deze kaart heb ik gemaakt op een vel aquarelpapier waar ik eerder mijn brayer op schoon gerold had. Dergelijke vellen papier bewaar ik altijd omdat ze vaak er zo mooi uitzien.
Dit papier heb ik gesneden op slimline formaat. Je zou natuurlijk als basis ook een vel dessinpapier kunnen gebruiken. Let er dan wel op dat het papier wat vocht kan verdragen omdat je er met structuurpasta op gaat werken.


Het Pronty Stencil Christmas Balls A5 (art.nr. 470.802.085) heb ik op het papier van mijn kaart vast gemaakt. Hierbij heb ik de andere ballen afgeplakt om te voorkomen dat ik daar ook per ongeluk structuurpasta op zou smeren.



De structuurpasta heb ik met een (rubberen) spatel over deze kerstbal op het stencil gesmeerd en daarna het stencil voorzichtig verwijderd van het papier.


In de nog natte structuurpasta heb ik embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
Zie je trouwens hoe fijn deze mask en structuurpasta zijn? Zelfs het dunne buitenlijntje van de kerstballen is te zien.


Dit heb ik herhaald met nog 2 andere kerstballen, structuurpasta en andere kleuren embossingpoeder.
Ik wilde eerst de kerstballen elkaar deels laten overlappen, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat je de kans hebt om bij een niet vlakke ondergrond een minder scherpe afdruk van de structuurpasta te krijgen.


Met een inktense potlood heb ik de randen van de kerstballen iets meer contrast gegeven. Door met een nat penseel over de potloodlijnen heen te gaan, vloeien de lijnen iets meer uit. Je zou hiervoor ook een aquarel potlood kunnen gebruiken.


Bovenin de kaart heb ik een cluster gemaakt met wat stansen en stempelafdrukken van labels.
De tekst 'fijne kerstdagen' komt uit het stickervel Kerst van Pronty (art.nr. 491.100.014).

De kerstboompjes rechtsonder op de kaart zijn ook gemaakt met een stans.
Dit is weer een kerstkaart die klaarligt om verzonden te worden.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van het creatief bezig zijn.
Tot een volgende keer.
Groeten Hanny. 

1 opmerking:

tine zei

Prachtige kerst kaart, en een duidelijke uitleg
Waarvoor dank
Groetjes
Tine