Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 20 december 2021

Kleine zwart/wit labels.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie een eenvoudig project laten zien met een leuk resultaat.


Voor deze labels heb ik de chipboard labels van Pronty (art.nr. 492.010.024) gebruikt.
Omdat de labels van chipboard zijn, zijn ze fijn stevig.



Deze chipboard labels heb ik eerst bewerkt met de zwarte en witte gesso van Dutch Doobadoo.
Toen deze gesso droog was heb ik op de zwarte label een witte stiksellijn getekend.
Op de witte label heb ik een stempelafdruk gemaakt. Deze afdruk heb ik uit de losse hand gemaakt en dus niet mijn stempel op een stempelblok gedaan. Doordat je uit de hand stempelt, krijg je een afdruk waarvan de randen minder scherp zijn. Met zwarte stempelinkt en een blending tool heb ik de randen van de witte label nog wat accent gegeven.

De kleine papieren labels die je op deze chipboard labels ziet, zijn afkomstig uit de paper labels set van Pronty (art.nr. 472.700.012). Een set vol met handige kleine labels. Op de onderstaande foto's zijn de labels zwart getekend. In werkelijkheid zijn het witte labels. Op de witte chipboard label zie je een kleine zwarte label met het witte hartje erop. Deze label heb ik ook met gesso zwart geverfd.
Omdat ik de witte achtergrond nog iets te egaal vond, heb ik hier later met een zwarte fijnschrijver nog wat op zitten krabbelen.
 

Met wat touw, lint en restjes zwart/wit papier heb ik deze labels verder afgemaakt.

Dit was mijn bijdrage voor vandaag.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: