Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 16 oktober 2022

Een label en een kaart.

Hallo bloglezers. 


Met items uit de rainbow en cactus lijn van Pronty Crafts heb ik een label en een kaart gemaakt.
Beide achtergrondjes zijn gemaakt met alcoholinkt en de gelli plate en lagen in mijn restenbak.

Bij de label heb ik op een kleine gelli plate wat gele alcoholinkt uitgerold, hier 2 druppels blending solution aan toegevoegd en nogmaals de inkt uitgerold op de gelli plate. Vervolgens heb ik met de gelli plate een afdruk op het papier gemaakt.
Dit heb ik herhaald met een blauwe kleur alcoholinkt.
Ik ben vergeten hier een foto van te maken......

Over deze achtergrond heen heb ik met distress inkt een blokpatroon aangebracht. Hierbij heb ik het stencil squares gebruikt (art.nr. 470.801.060).


Daarna heb ik nog wat stempelafdrukken op de label gemaakt en heb ik de kaders van een aantal blokjes met een zwarte stift omgetrokken.


De beide regenbogen komen uit de papierset Rainbow van Pronty (art.nr. 471.201.005) en heb ik uitgeknipt.
Het idee om een regenboog 'op zijn kant' te gebruiken zag ik bij een van onze Pronty designteamleden en vond ik origineel bedacht. Om wat zwart terug te laten komen bij deze regenboog heb ik tussen de gekleurde bogen door wat zitten doodelen.


Dit is het papier dat ik gebruikt heb. In een set zitten 5x2 vellen dubbelzijdig bedrukt papier. Het formaat van dit papier is 21x21 cm. 

De 'bedankt' sticker op deze label komt van het stickervel (art.nr. 491.100.021)van deze collectie.


Toen de label af was heb ik er nog met blauwe en zwarte inkt spetters op gemaakt.
Ook zie je dat ik op deze kaart wat sisal achtig touw gebruikt heb. Het wordt gebruikt als decoratiemateriaal, maar het is ook erg leuk om te gebruiken bij het kaarten maken.

Voor de blauwe kaart heb ik ook een gelli plate afdruk gebruikt die ik nog had liggen.


Ook dit is een afdruk waarbij ik alcoholinkt gebruikt heb.


Op deze kaart zie je links een stukje papier terug komen van het al eerder genoemde papier. Qua kleur past dit er perfect bij vind ik. De randen van dit papier heb ik met mijn schaar iets geragd waardoor de randen ruwer worden.


De chipboard label komt ook uit de rainbow collectie (art. nr. 492.001.033).


Deze label heb ik eerst geverfd met gesso. Door niet de gehele label met gesso te bedekken, krijg je een verschil in kleuren op je chipboard. Toen de gesso droog was, heb ik de label een kleur gegeven met watercolors.
In de nog natte verf heb ik goud embossingpoeder gestrooid en witte Frantage. Door dit te verhitten smelt het poeder en krijg je dit mooie effect. Achter deze label heb ik een stukje vellum op de kaart geplakt.

De regenboog met tekst op deze kaart is afkomstig uit de embellishmentset die bij deze collectie uitgebracht is (art.nr. 472.700.013).


Zoals je ziet heb ik nog veel meer leuke teksten over om op de kaarten te gebruiken.

Doordat de basis voor deze label en kaart al klaar lagen, de rainbow set een complete set is om te gebruiken, kostte het me erg weinig tijd om deze label en kaart te maken.

Dit was mijn bericht weer voor vandaag.
Fijne dag verder en tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: