Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 9 maart 2024

Dutch Doobadoo komt met een coins collectie.

Goedemiddag.

Het is zo leuk om deel uit te maken van een designteam.
Het daagt me uit om creatief bezig te gaan.
Waar ik anders misschien bij de tv of achter internet zou blijven hangen omdat het na een lange werkdag ook heerlijk is om eens niets te doen, ga ik nu vaak creatief aan de gang.
En het is zo heerlijk ontspannend om met je handen iets te creëren.


Afgelopen week hadden we weer een designteamdag van Dutch Doobadoo.

Deze dagen zijn altijd erg geslaagd. Het is gezellig om elkaar weer te zien en te spreken en het is heerlijk om met elkaar te genieten van het creatief bezig zijn.
Ook hebben we deze dag een cursus fotografie gehad zodat we onze creaties beter op de foto kunnen krijgen.
Deze keer ontvingen we de nieuwe coins collectie van Dutch Doobadoo.
Deze collectie zal binnenkort in de winkels verkrijgbaar zijn, maar wij mochten er nu al mee aan de gang gaan.

In deze collectie zijn coins verkrijgbaar, hele gave stempels om op je coin te gebruiken, een stempel om de gegevens op de achterkant van je coin te vermelden met hierbij een passend rond stempelblok.
Ook komt er een heel handig stencil aan om motiefjes op je coin te maken.

En met dat stencil ben ik aan de gang gegaan en heb ik een 4tal coins gemaakt.



Zoals jullie inmiddels al wel weten, heb ik altijd erg veel achtergrondjes voor het grijpen liggen.
Deze achtergrond heb ik over gehouden nadat ik mijn brayer schoon rolde van alcoholinkt.
En laat dit achtergrondje nu perfect zijn voor het maken van een aantal coins.


Over deze achtergrond heb ik het stencil gelegd en met Distress inkt en een blending tool het motief overgenomen. Daarna heb ik met een 2.5 inch pons de cirkels uitgeponst.


Hier overheen heb ik een van de nieuwe stempels uit deze coins collectie gezet.
Hierbij heb ik de stempel op mijn tafel gelegd, de stempel geïnkt, het papier over de stempel gelegd en met het ronde stempelblok (dat ook bij deze collectie hoort) het papier aangedrukt. Eigenlijk heb ik dus een keer andersom gewerkt omdat ik normaal de stempel op het papier zet.
Hier en daar heb ik wat zwart embossingpoeder over de stempelafdruk gestrooid en dit verhit. Ik heb dit dus niet over de gehele afbeelding gedaan.

Omdat de naaimachine toch nog op mijn hobbytafel stond, heb ik deze gebruikt om wat stiksels op de coins te maken. Zelf vind ik het altijd een erg leuk effect geven om die draadjes gewoon te laten hangen. Dat heb ik nu dus ook gedaan.


En toen heb ik weer mijn bakje embellishments erbij gepakt en ontdekte dat ik na het maken van mijn December Daily nog wat labeltjes over had van het Dutch Doobadoo kerstpapier wat perfect past bij de kleuren van deze coins.
Ook lag er nog wat blauw geverfd linnen op mijn hobbytafel. (Voor mijn workshop eind maart moet ik inmiddels weer wat linnen gaan verven, ik raak door mijn gemaakte voorraad heen....).
Het zwarte stuc tape van Dutch Doobadoo vind ik fantastisch om bij het maken van de coins te gebruiken. Dat heb je al eerder kunnen zien bij de coins die ik maakte.


De gebruikte tekststickers zijn van Pronty, uit de Pay it Forward collectie.


Deze teksten zijn goed op de coins te gebruiken omdat het korte teksten zijn.
Om ervoor te zorgen dat deze teksten niet wegvallen op de coins heb ik ze op een stukje gescheurd wit papier geplakt en met lijm en een nietje aan de coins vast gemaakt.

Ik schreef het al eerder. Het maken van dit soort kleine projectjes is erg leuk om te doen.
En met de nieuwe materialen van Dutch Doobadoo gaat dit nog gemakkelijker.
Op dit moment liggen deze materialen nog niet in de winkel, maar dat gaat niet lang meer duren.

Fijne dag verder.

Groeten Hanny. 

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig, heb de stempels al op mijn verlanglijstje staan! Groetjes Betha