Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 21 juli 2024

ATC's.

 Goedemorgen.


Vandaag kun je hier de uitleg vinden hoe ik deze atc's gemaakt heb.


In het bericht van 21 juni liet ik een art journal pagina zien die ik gemaakt had.
Op deze pagina maakte ik een afdruk van een stencil (Pronty, Nostalgia collectie).
Om het stencil met verf te bewerken legde ik dit stencil op een stuk papier en smeerde het stencil met verf  in.





Het papier onder dit stencil kreeg daarmee deze blauwe kleur.
En omdat ik het erg leuk vind om dit bewerkte papier nog een keer te gaan gebruiken ging het in mijn bewaarmap totdat ik besloot om hiermee atc's te gaan maken.


Het papier heb ik op het formaat van de atc's gesneden en de randen van het papier die nog wit waren heb ik met Distress inkt bewerkt.


En daarna heb ik weer mijn restenbakje erbij gepakt om te kijken of er iets bij zat dat ik kon gebruiken bij het verder afmaken van deze atc's.

Het papier met de cijfers is een reststukje uit de papierset van de pronty collectie Numbers and Letters.


De randen van dit papier heb ik gescheurd en iets kleur gegeven met de Distress inkt.


De blauw grijze cirkels op de atc's heb ik geknipt uit een vel uit de Pay it Forward collectie van Pronty.
Als je met een schaar langs de randen van het papier gaat, krijg je een groffe uitstraling van de rand.
Ook deze randen heb ik weer met Distress inkt gekleurd.


De chipboard label die je op het linker kaartje ziet is een label uit de Under Construction lijn van Pronty. Deze label heb ik met dezelfde acrylverf geverfd als de verf waarmee de ondergrond gemaakt is.


Op deze atc's zie je een aantal teksten.
Dit zijn tekststickers uit de Pay it Forward collectie. Ik ben dol op dit soort teksten. Die kun je in mijn ogen nooit genoeg hebben......


Op de atc's zie je ook nog deze chipboard frames uit de Numbers and Letters collectie van Pronty.
Deze frames heb ik met gesso bewerkt. En zoals je ziet heb ik dat vrij slordig, een beetje grungy geverfd. Dit geeft bij deze atc's een perfect effect.
De frames heb ik met een splitpen vastgezet.

Langs de kaartjes heb ik met een zwarte fineliner nog wat lijntjes getekend.

En zo werd een overblijfsel om een stencil te verven ineens een perfecte achtergrond voor deze atc's.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: