Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 21 september 2024

Een kerstkaart met de nieuwe Pronty Kerst collectie.

 Goedemiddag.

Pronty heeft een kerst collectie uitgebracht.
Met deze nieuwe collectie heb ik een kerstkaart gemaakt waarbij ik mixed media materialen gebruikt heb.



Zoals je kunt zien is dit een complete collectie met stencils, stempels, paper die-cuts, stickers, chipboard, papier en een kersthanger.

In dit bericht laat ik zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met een stencil en structuurpasta van Dutch Doobadoo heb ik eerst een motief op het papier aangebracht.
Toen de structuurpasta opgedroogd was, heb ik er iets pigmentpoeder overheen gestrooid en dit nat gesprayed.


Dit is het stencil dat ik hiervoor gebruikt heb (470.806.073).


Vervolgens heb ik met de Distress inkt peeled paint het papier gekleurd.
Hierna heb ik het stencil op dezelfde plaats terug gelegd op het papier en ben er met de donkerder kleur groen nogmaals overheen gegaan.


Omdat ik nog iets meer contrast in de takjes wilde hebben, heb ik hier en daar een takje met het Derwent Inktense potlood gekleurd en dit met een nat penseel iets uitgewreven.


Bij deze set zijn een aantal chipboard elementen, oa. dit kerstboompje. Het chipboard kerstboompje heb ik ook met de Distress inkt gekleurd. In de nog natte inkt heb ik groen embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. Met gesso heb ik witte accenten aangebracht op het boompje.


Deze 3 huisjes heb ik geknipt uit een vel dat bij de papierset zit. Met gesso heb ik ook hier weer de indruk van sneeuw gegeven. Omdat ik het witte randje bij het plaatje zo klein vond, heb ik het geheel geplakt op een gescheurd strookje wit papier. Ook hier heb ik wat gesso op gedaan.


Ik heb getwijfeld of ik nog een strookje met tekst op deze kaart zou plakken. Zoals je ziet heb ik dat uiteindelijk niet gedaan. De eenvoud van de kaart vond ik mooier.

Mijn voorraad kerstkaarten is weer uitgebreid. En ik heb nog genoeg materialen over om meer kaarten te maken.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: