Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 5 oktober 2008

Stretching rubber.

Gisteren bestond Scraps 1 jaar. We hebben een zeer gezellige dag gehad met ontzettend veel mensen die een make en take gevolgd hebben.
Voor deze dag had ik 2 make en takes voorbereid.
Bij een make en take heb ik het stretching rubber geÏntrodiceerd. Stretching rubber is een materiaal van ongeveer 5 cm breed. Het is elastisch en erg leuk om te gebruiken op een LO, kaarten of in je miniboekjes. Je kunt met stretching rubber stansen (sizzix en sizzlits heb ik hiervoor gebruikt), je kunt er op stempelen met witte stazon inkt, het is leuk als achtergrond voor een bloemetje. Een smal reepje knippen en je kunt er een knoop mee vast zetten. Als je op het stretching rubber wilt schrijven, dan gaat dit heel goed met de Posca pennen.
Als je aan de gang gaat met stretching rubber ontdek je vanzelf nog veel meer leuke dingen die je er mee kunt doen.
Hier een voorbeeld wat je allemaal met stretching rubber kunt doen:

Voor de mensen die zin hebben om met stretching rubber aan de gang te gaan, adviseer ik om even bij een fietsenmaker langs te gaan. Meestal heeft hij wel een voorraad stretching rubber liggen. Het is nl. gewoon: een binnenband van een fiets!
(wel even schoonmaken voor gebruik)

Op de onderstaande lijstjes heb ik ook stretching rubber gebruikt.
Het is een echt scrap-lijstje geworden, gemaakt van aanmaakhoutjes voor de kachel/ open haard, kippengaas, stretching rubber en nog wat dingen ter versiering.
De mensen konden één van de 2 lijsten maken:


Het was erg leuk om te zien dat de mensen zo enthousiast aan het werk waren tijdens de make en take.


De andere make en take die ik verzonnen heb is het maken van een doorkijk-drieluik.
Door breed verpakkingstape op de goede kant van papier te plakken, 5 minuten in warm water te leggen en dan voorzichtig de witte papierlaag weg te wrijven, krijg je een idee van een transparant vel papier. Dit hebben we achter de verschillende openingen geplakt. Achter de opening in het middelste deel zit polyprop. Hierop is de foto geplakt:

5 opmerkingen:

Marga zei

Woooooooh, Hanny!! Je hebt iedereen in spanning gehouden over de streching rubber!!
Toppie!!
Ziet er allemaal heel leuk uit!!

Margreet zei

Je hebt erg leuke make en takes bedacht Hanny. Vooral die lijstjes met dat kippengaas zijn geweldig mooi!! Ook leuk om weg te geven als presentje. En wat dat stretching rubber betreft........geslaagd hoor!!!hihihi

Karin zei

Ik heb het geluk gehad de workshop te mogen doen en heb ook zo'n mooi lijstje gemaakt. Dat werken met stretching rubber is superleuk. En het werkt/knipt heerlijk zo'n fietsband. Een aanrader!

Anoniem zei

Ook ik heb je workshop gedaan en het was super. Wat een idee weer zeg. s'avonds thuis werd er hard om de fietsband gelachen hihihiihi.

Groetjes Ilse

Boukje zei

Wat heb je weer goeie tips Hanny! Die lijstjes met kippengaas zijn leuk geworden!
Groetjes Boukje